خبرهای داغ:
با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

بزرگداشت جایگاه مددکار اجتماعی در قزوین برگزار شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مشکلات جدی از قبیل نداشتن حقوق کافی، و عدم درک درست در باورهای جامعه از نقش مددکاران، نبود امکانات کافی در بحث کودک آزاری و همسرآزاری، مددکاران را با مسائل زیادی مواجه ساخته است.
کد خبر: ۹۰۱۴۰۷۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم بزرگداشت جایگاه مددکار اجتماعی که با حضور دکتر فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مجموعه تالارهای آرامیس قزوین برگزار شد بیان کرد: ورود به زندگی مدرن و پیشرفت های تکنولوژی در حوزه های مختلف در جامعه بشری، دستاوردهای بسیار خوبی را به همراه داشته است.
وی گفت: اما برخی غفلت ها در برنامه ریزی استراتژی، برای جوامع بشری آسیب های اجتماعی متعددی را به همراه داشته و جوامع را با چالش های جدی مواجه ساخته و به نظر می رسد حل مستئل را با فراز و نشیب های جدی مواجه کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در جامعه امروزی ما نیز آسیب های اجتماعی از نظر تعدد و تنوع در حال توسعه است و این امر زیبنده جامعه اسلامی با فرهنگ های زیبای اسلامی ایرانی نیست.
وارثی عنوان کرد: در گذشته، خانواده به عنوان یک محل امن برای آرامش افراد بود اما امروز ما به دنبال تاسیس خانه های امن برای زنانی هستیم که مورد همسرآزاری قرار گرفته اند و یا به دنبال ساخت خانه سلامت برای کودکان مورد آزار هستیم.
وی افرود: افزایش بیماران عصاب و روان، اختلالات اجتماعی، کودک آزاری، همسر آزاری، دختران فراری و بسیاری موارد دیگر، از جمله مشکلات اجتماعی هستند که باید مورد بحث قرار گیرند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بر حسب مشکلاتی که در مسیر پیشرفت و ارتقا تکنولوژی در جهان وجود دارد، خانواده اولین اجتماعی است که دچار آسیب شده و برای حل مشکلات موجود، علاوه بر فاکتورهای دیگر، مددکاری اجتماعی می تواند نقش بسیار موثری در حل این مشکلات داشته باشد.
وارثی مطرح کرد: مددکار می تواند به صورت حرفه ای با شناسایی مشکلات، در زندگی مددجو تغییرات اساسی ایجاد کند. در سه دهه اخیر مددکاری فقط در بهزیستی شناخته می شد اما امروز بر حسب نیازها و تقسیم فعالیت، حضور مددکاران در تمام حوزه ها مشهود است.
وی با اشاره به نیازها و مشکلات مددکاران اضافه کرد: مشکلات جدی از قبیل نداشتن حقوق کافی، و عدم درک درست در باورهای جامعه از نقش مددکاران، نبود امکانات کافی در بحث کودک آزاری و همسرآزاری، مددکاران را با مسائل زیادی مواجه ساخته است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین مشکلات ورود فارغ التحصیلان این رشته به بازارکار، نبود گرایش های مختلف در این رشته و تفاوت حقوق و مزایا با مددکاران سایر نقاط جهان از دیگر مشکلات این جامعه زحمت کش است که امیدواریم بتوانیم راههایی برای رفع این مشکلات ایجاد نماییم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها