مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سامان گفت : بهترین راه حمایت از کالای ایرانی بستن مرزهاو مبارزه با قاچاق است .
کد خبر: ۹۰۱۴۰۹۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

 به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری :حجت الاسلام عباس رضی گفت: دسترسی و تهیه منابع اولیه و سرمایه، شناسایی واحدهای که امکان گسترش خدمات و تولیدات را دارند و صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی از دیگر راهکارهایی است که برای حمایت از تولید داخلی می توان از آنها بهره برداری مناسب کرد .

وی در ادامه افزود: مبارزه با کالای قاچاق یکی از راه‌های موثر برای حمایت از کالای ایرانی است وهمان‌طور که همه می‌دانیم سال‌ها واژه حمایت در کشور در خصوص برخی صنایع داخلی به وفور به کار گرفته شد، اما نتایجی که در عمل از آن حاصل شد نتایج مطلوبی نبودوامروز ما نیازمند ارائه تعریفی دقیق و شفاف از واژه حمایت در کشور هستیم.

 وی ادامه داد: مقایسه‌ای ساده فی‌مابین بحث حمایت در کشور ما و کشورهایی که شواهد رشد و پیشرفت و اصول حمایتی آن‌ها در دسترس است نشان می‌دهد که آنچه ما طی سالیان گذشته در کشور اجرا کردیم حمایت واقعی از تولید در راستای توسعه اقتصادی و پیشرفت کشور نبوده است آنچه طی سال‌های گذشته اصولاً با نام حمایت از صنایع داخلی صورت گرفته یا با نگاه کسب درآمد برای دولت‌های گذشته بوده و یا اعطای رانت‌های بی‌قیدوشرط بدون هیچ‌گونه نظارت برای ارتقای کیفیت کالای تولیدی و هدف‌گذاری توسعه‌مند.

وی در پایان افزود : دولت مقتدر با دولتی که در اقتصاد دخالت می‌کند متفاوت است. دولت مقتدر به معنای دولتی نیست که تمام بودجه و منابع کشور را صرف هزینه‌های جاری خود کرده و به دنبال اشتغال دولتی باشد. دولت باید توسعه‌گرا باشد که فارغ از منافع حزبی و گروهی با تکیه بر دیدگاه‌های کارشناسی به دنبال تبلور اهداف بلندمدت عملی باشد و با یک برنامه‌ریزی جامع، استراتژیک و توجه به چهار رکن اصلی توسعه یعنی هدف‌گذاری، تدوین سیاست‌های کارآمد، بهره‌گیری بهینه از منابع و امکانات داخلی و خارجی و توسعه سازمان‌های انعطاف‌پذیر اقدام کند.

ارسال نظرات