سلمان خدادادی با انتقاد از فاصله ایجاد شده بین روحانیت مساجد و اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان بیان داشت: بازنگری عملکرد مساجد در جهت هم‌افزایی و قدرت مساجد ضروری است.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۰۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش مسجد در تقویت خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: مساجد از ابتدای انقلاب در مسائل اجتماعی نقش‌آفرینی کردند، در طول تاریخ سیاسی ایران مساجد نقش اجتماعی، سیاسی و مذهبی خود را به خوبی ایفا کردند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های قبل انقلاب و نخست بعد از پیروزی انقلاب، بسیاری از دعواها و اختلافاتی که امروزه به پرونده‌های عریض و طویل در دستگاه قضا تبدیل شده، در مساجد با میانجی‌گری ریش سفیدان و ائمه جماعات حل و فصل می‌شد.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر نقش‌ مساجد در جامعه کم‌رنگ شده است. یکی از دلایل این موضوع فاصله ائمه جماعات و جوانان است، بنابراین بازنگری و بازخوانی عملکرد مساجد در جهت هم‌افزایی قدرت مساجد در جهت ایفای نقش اجتماعی، دینی و مذهبی و فرهنگی در محلات ضروری است.

خدادادی ابراز داشت: در صورتی که بازنگری در عملکرد مساجد انجام نگیرد، نقش مساجد در دهه‌های آتی کم‌رنگ تر خواهد شد. بنابراین کارگزاران مساجد در گام نخست باید دیدگاه و نگاه خود را تغییر دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد نیازمند خانه تکانی جدی هستند تا اثرگذار و نقش‌آفرین باشند.

دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ 20 شعبان آغاز می‌شود و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به امر غبارروبی مساجد می‌پردازند.

ارسال نظرات