خبرهای داغ:
دکتر فرید عنوان کرد: در تلاش برای ایجاد نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی می باشیم یعنی یک نظام ارجاع و مبتنی بر سطح بندی خدمات تا بتوانیم رویکرد فعال در حیطه فعالیت های این سازمان داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۴۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همایشی که به منظور بزرگداشت جایگاه مددکاران اجتماعی در مجتمع تالارهای آرامیس قزوین برگزار شد بیان کرد: هدف نهایی مددکاران توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی افراد است و می‌توان گفت که مددکاری اجتماعیِ تحول‌گرا، پیشگیرانه و توانمندساز بیشتر مورد توجه است.
وی گفت: حیطه فعالیت مددکاری اجتماعی به ۳ دسته تقسیم می شود که شامل مددکاری اجتماعی کودک، خانواده و مدرسه، مددکاری اجتماعی در حوزه سلامت عمومی و بیمارستان‌ها و مددکاری اجتماعی در زمینه اختلالات روانشناختی و سوء مصرف مواد است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن اشاره به طرح نماد در کشوراظهار کرد: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش در برخی از مدارس کشور در حال اجرا است و مقرر شده تا پایان سال ۹۸ در همه مدارس کشور مددکاری اجتماعی مدرسه ایجاد شود.
دکتر فرید افزود: در این طرح مددکاران اجتماعی رابط بین مدرسه و خانواده بوده و با شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب، حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهند.
وی عنوان کرد: سامانه الکترونیک مداخله در طلاق برای فعالیت‌های مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است و همچنین در زمینه اعتیاد کودکان زیر ۱۸ سال نیز اقداماتی صورت گرفته است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: مسوولیت کارگروه زنان سرپرست خانوار با بهزیستی است که جلسات متعددی در این زمینه با حضور دستگاه‌های مختلف، انجمن های دولتی، بخش غیردولتی، اساتید دانشگاه و انجمن های خیریه برگزار شده است.
دکتر فرید با اشاره به فعالیت زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده ۴ گروه زن سرپرست خانوار وجود دارد که شامل زنان سرپرست خانوار به واسطه طلاق و فوت همسر، زنانی که همسر آنها دچار معلولیت و از کارافتادگی شده، زنانی که به دلیل اعتیاد و زندانی بودن همسر، سرپرست خانوار هستند و یا زنانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند، می باشد.
وی یادآور شد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این ۴ گروه کاملا متفاوت هستند و نیاز به برنامه جداگانه‌ای دارند به همین دلیل سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام و عمل را برای این ۴ گروه تدوین کردیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما معتقدیم ایجاد سلامت اجتماعی و آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی دو روی یه سکه هستند و به میزان که بر روی سلامت اجتماعی سرمایه‌گذاری کنیم به همان نسبت نیز شاهد کاهش آسیب‌‌های اجتماعی خواهیم بود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن اشاره به مشکلات موجود در سازمان بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور خدمات متعددی را در زمینه اجتماعی ارائه می‌دهد اما دارای یک شبکه و نظام منسجم نیست لذا در تلاش برای ایجاد نظام جامع ارائه خدمات اجتماعی می باشیم. یعنی یک نظام ارجاع و مبتنی بر سطح بندی خدمات تا بتوانیم رویکرد فعال در حیطه فعالیت های این سازمان داشته باشیم.
فرید ادامه داد: مددکاری اجتماعی حیطه بسیار مهمی است و مددکاران اجتماعی فراتر از وظیفه خود عمل می‌کنند ما نیز به دنبال آن هستیم که وضعیت رفاهی بهتری را برای این افراد ایجاد کنیم‌.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها