رئیس توانمند سازی بیمه سلامت:

درمان بیماری های خاص بیمه شدگان روستایی بدون نیاز به ارجاع /خدمات درمانی توسط پزشکان متخصص به بیماران تالاسمی ارائه می شود

رئیس توانمند سازی بیمه سلامت استان هرمزگان گفت: بیمه شدگان خاص روستایی که بیماری هایی مانند هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس،بیماران شیمی درمانی و رادیو تراپی جهت مراجعه به پزشک متخصص و یا فوق تخصص طرف قرارداد، نیاز به ارجاع ندارند.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۶۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

 

 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مهرداد ایزدپرست، رئیس توانمند سازی بیمه سلامت استان هرمزگان در گفت و گو باخبرنگار هرمز، با اشاره به اینکه در بیمه سلامت روستایی هر ارجاع از زمان صدور یک ماه اعتبار دارد، اظهار کرد: این ارجاع برای سه بار مراجعه فرد بیمار اعتبار دارد، و چنان چه بیمار به درمان طولانی تر از یک ماه نیاز داشت باید مجدد به پزشک خانواده مراجعه کند و دوباره ارجاع دریافت کند.

رئیس توانمند سازی بیمه سلامت در ادامه بیان کرد: گاهی افراد نیازمند دریافت خدمات متعدد در یک چرخه ارجاع هستند، و ممکن است بیمار ارجاع شده نیاز به دارو،آزمایش و سایر خدمات همزمان داشته باشد که در این صورت قسمت ارجاع نسخه باید توسط متخصص طرف قرارداد تکمیل گردد و پس از آن نسبت به تجویز اقدام می کند.

ایزد پرست با تاکید بر اینکه بیمه شدگان باید به متخصص طرف قرار داد مراجعه کنند، تصریح کرد: بیمه شدگان خاص روستایی که بیماری هایی مانند هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس،بیماران شیمی درمانی و رادیو تراپی جهت مراجعه به پزشک متخصص و یا فوق تخصص طرف قرارداد نیاز به ارجاع ندارند.

وی افزود:بیمارانی که در سایر شهرستان ها و یا استان ها توسط پزشک خانواده با رعایت ضوابط نظام مربوطه، ارجاع شده باشند قابل پذیرش هستند.

رئیس توانمند سازی بیمه سلامت در ادامه گفت: پزشک متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد بیمار مجاز به ارجاع بیماران نیازمند بستری صرفا در بیمارستان هایی هستندکه با سازمان بیمه روستایی قرار داد دارند.

ایزد پرست بیان کرد: پزشک متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد در صورت مراجعه بیمه شده روستایی بدون رعایت سیستم ارجاع، مجاز به تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک در دفاتر بیمه شدگان نمی باشد، اما این قانون برای افراد بیمه شده روستایی که بیماری خاص دارند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی نیزبه افراد بیمه شده روستایی  ارائه ی شود، افزود: دندانپزشکان عمومی و متخصص فقط مجاز به تجویز خدمات رادیوگرافی، بایت وینگ، پری اپیکال، رادیو گرافی سری کامل دندان و پانورکس در دفاتر بیمه شده روستایی می باشند و برای سایر موارد خدماتی صورت نخواهد گرفت.

رئیس توانمند سازی بیمه سلامت خاطر نشان کرد: نسخه ای که  توسط پزشکان در بیمارستان تجویز می شود، علاوه بر مهر متخصص و فوق تخصص و رزیدنت باید مهر بیمارستان نیز داشته باشد.

ارسال نظرات