خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم؛

به جای کدخدا، خدا را در دل حاکم کنید

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: بیگانگان وبدخواهان را که به نوعی امروز اظهار قدرت می کنند و خود را برتر از دیگران می دانند، به دل راه ندهید یعنی به جای کدخدا، خدا را در دل حاکم کنید.
کد خبر: ۹۰۱۴۲۳۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲

به جای کدخدا، خدا را در دل حاکم کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن اکبری» در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که در سالن شهید قلیزاده ناحیه بسیج امام رضا(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دنیا از فداکاری ها و حماسه سازی ها و ایثارگری ها و جانثاری ها و سلحشوری های ملت عزیز بزرگ و عزیز مقتدر ایران در هشت سال دفاع مقدس انگشت حیرت به دهان فرو برد.

وی افزود: نمونه دوران دفاع مقدس را در طول تاریخ نمی توانید پیدا کنید،همه عالم جمع شدند برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اما مردم ما همگام و همراه و یکدل با امام ومولا و مقتدایشان از مالشان و از هر چه که داشتند گذشتند تا دین بماند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه این همراهی و پایداری مردم با نظام اسلامی قابل تقدیر و تحسین است اظهارکرد: این حرکت جمعه ساز و ظهورساز است برای ما و این به انتظار معنا و مفهوم واقعی بخشیده است. این افتخار رای ملت عزیز ایران است ما هم باید به خود ببالیم.

 اکبری با اشاره به این نکته که اگر نبود عنوان ولایت فقیه در قانون اساسی، دشمن کاری به ما نداشت،  تصریح کرد: این دل اگر کدر بشود اگر تاریک بشود اگر زنگار بزند نمی تواند واقعیت ها و حقیقت ها را فهم کند ودرک کندو ببیند چرا که دل خانه خداست بیان کرد: دلهایتان را حرم خدا کنید بیگانگان بدخواهان زیاده خواهان را آنان که به نوعی امروز اظهار قدرت می کنند و خود را برتر از دیگران می دانند را به دل راه ندهید یعنی به جای کدخدا، خدا را در دل حاکم کنید.

وی انتقال مفاهیم و احکام الهی را توسط عالمان دینی و مربیان دانست و تاکید کرد: آن آب زلال و صاف که می تواند عینک مکدر را صاف و زلال کند که دیدش را وسیع کند در عمق جان جامعه اش فرو برد، آن احکام نورانی خدا است که انتقال مفاهیم و احکام الهی به نیازمندان، این علم ومعرفت به وسیله عالمان دینی و مربیان و معلمان صورت می گیرد که گام برداشتند تا احکام خدا را در متن جامعه دینی اسلامی بشری ماندگار کنند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با طرح سوال «وظیفه عالمان دین چیست؟ » اظهار داشت: تربیت شاگردان انقلابی یا تربیت انقلابی، هرتربیتی که تربیت نیست. این که بگوید دین در خطر نیست و بگوید امروز وقت قیام نیست وقت نشستن در خانه است و یاد گرفتن از تا مرز اجتهاد رفتن! نه این تربیت نیست. تربیت، مثل امام بزرگواری است که استاد گرانقدر خواهد شد که همچون علامه شهید مرتضی مطهری را به جامعه تحویل می دهد.

 وی اشاره به بیان گوهربار امام علی (ع) که یک عالم دانشمند مسئولیت مهمی در حوزه علم و معرفت و آگاهی دارد بیان کرد: یک مسئولیت مربوط به عام جامعه دارد و یک مسئولیت هم مربوط به خویش.

 اکبری در تشریح مسئولیت فردی تاکید کرد: آن مسئولیت مربوط به علم فرد یعنی خودسازی – تزکیه – آمادگی قبل از اینکه در دیگران آمادگی ایجاد کند – این رسالت فردی اوست یعنی مسئولیت پذیری. شهید مطهری که سالیان سال از شهادت آن مرد بزرگ می گذرد این جوری خود را مهذب کرد که نامش روز به روز درخشان تر و جلوه بالاتری پیدا می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد : علت درخشان شدن شهید مطهری این بود که دل در گرو خدا داد و تسلیم محض خدا شد؛ خدایی شد. خدا ماندگار است آن که خدایی شد او هم ماندگار خواهد شد.

 وی افزود: علم به معنی فهم کردن عالم است. به این معنی است که آغاز انجام کار خود را تشخیص دهد.علم این است که انسان بداند ازکجا آمده است و به کجا می رود پایان امرش به کجا ختم می گردد به این آسانی هم نمی دهند نامبرده رنج گنج میسر نمی شود.

اکبری ادامه داد: باید تلاش کرد یک عمر با تلاش و کوشش همت و پشتکار آمد در حوزه دین زانو ادب زد محضر عالمان دین، شخصیت های فرزانه همچو امام بزرگوار،انجا را درک کرد تا درک کند واسطه ها را کم کند تا به خدا برسد واین هم شد.غیراز هم نیست انسان آمد تا به خدا برسد. و اکر این رنج و تلاش و کوشش زحمات و پیگری و جدیت نباشد انسان نمی تواند به جایی برسد ؟نمی تواند نیرویی تربیت کند .

 وی در خصوص اهمیت و جایگاه و تبیین علم تصریح کرد: علم به معنی خواندن و دانستن نیست این علم به معنی فرو رفت و عمیق شدن در عالم خلقت وجود است .امام سجاد زین العابدین (ع)می فرماید خدا هفت چیز را به ما عطا کرد: حلم – صبر و بردباری - مقاومت و پایداری - جوانمردی - تبیین حقایق – شجاعت در مقابل زیاده خواهان عالم – محبت در قلوب مومنین.که ثمره اینها را اگر بکار گرفتیم امام خمینی (ره) می شود شاگرد امام زین العابدین (ع) که مروج احکام نورانی الهی می شود امام این موفقیت را پیدا کرد چرا؟ چون در گرو خدا داد قانونمند شد در احکام خدا، خدا دستش را گرفت. نفوذ کلام داد. کلامش را در سرتاسر عالم به نگاه علاقمندان رساند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار