قیمت نفت امروز در اثر تشدید بحران اقتصادی در ونزوئلا و احتمال بازگشت دوباره تحریم‌های ایران تا مرز 76 دلار بالا رفت.
کد خبر: ۹۰۱۴۲۵۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت یک درصد افزایش یافته و بالاترین رقم از اواخر سال 2014 رسیده است.

از عوامل این افزایش، تشدید بحران اقتصادی در ونزوئلا و نزدیک شدن به موعد تصمیم‌گیری آمریکا برای ماندن یا خروج از برجام عنوان شده است. با خروج از برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران دوباره بازخواهد گشت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 59 سنت افزایش 75.46 دلار فروخته شد. در ساعات اولیه این معاملات به 75.89 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از نوامبر 2014 به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 65 سنت افزایش 70.39 دلار فروخته شد. امروز نخستین بار از نوامبر 2014 قیمت نفت خام امریکا به بالای 70 دلار در هر بشکه رسید.

همچنین تحلیلگران هشدار دادند که تشدید بحران اقتصادی در یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت یعنی ونزوئلا به کاهش بیشتر تولید و صادرات نفت این کشور منجر خواهد شد.

شانون ریوکین، مدیر سرمایه‌گذاری اوراق قرضه استرالیا گفت قیمت نفت در اثر افزایش نگرانی‌ها در مورد سقوط اقتصادی ونزوئلا و صنعت نفتش و بعلاوه احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی دولتترامپ افزایش یافته است.

ایران از سال 2016 پس از برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها دوباره به یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت تبدیل شد.

بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 4 می 8 دکل نفتی دیگر را فعال کردند و در مجموع تعداد دکل‌های فعال این کشور به 83 دکل رسید که بالاترین تعداد از مارس 2015 به شمار می‌رود.

ارسال نظرات