خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه اسلام شناس باشیم و بدان عمل کنیم؛ گفت: دشمن از سلاح ایمان پاسداران هراس دارد.
کد خبر: ۹۰۱۴۳۴۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه استان سمنان به همراه جمعی از پاسداران با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

**بینش سیاسی در کنار موضوعات عقیدتی باید لحاظ شود

در این دیدار ابتدا سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: بینش سیاسی در کنار موضوعات عقیدتی باید لحاظ شود.

وی بیان کرد: رهبری بارها در تأکیداتشان نسبت به سپاه و بسیج تأکید کرده اند که باید از معنویت ویژه ای برخوردار باشید که آن معنویتی است که منتج به بصیرت باشد.

سردار حسن زاده تأکید کرد: اگر می خواهیم بصیرت داشته باشیم و آن را افزایش دهیم باید موضوعات عقیدتی را با بینش سیاسی داشته باشیم.

فرمانده سپاه استان سمنان بیان کرد: بینش سیاسی که بصیرت را بدنبال دارد برای پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی یک ضرورت است و همین مسئله خیلی را که می خواهند بسیج را و سپاه را مورد هجمه قرار دهند؛ نگران می کند.

**عقیدتی رکن رکین سپاه است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی خیری گنجی مسئول عقیدتی و سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان به گزارشی از برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و گفت: برنامه های این هفته در سپاه استان سمنان بر دو محور سپاه و بسیج از 15 اردیبهشت ماه در حال برگزاری و اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در سپاه استان سمنان 50 برنامه شاخص در طول هفته عقیدتی سیاسی در سطح استان سمنان در نواحی و پایگاه های مقاومت بسیج برگزار شد، که از جمله مهمترين اين برنامه ها را برگزاري همايش ها، كلاس هاي عقيدتي سياسي،‌نشست هاي كارگروه هاي عقيدتي سياسي،‌ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران، برپايي نمايشگاه كتاب، ديدار با ائمه جمعه، تشويق و تجليل از مربيان و اساتيد نمونه، ديدار اساتيد و مربيان با آيت الله سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان بوده است.

مسئول عقیدتی و سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان از دیگر برنامه ها را برگزاري مسابقات فرهنگي، كوهپيمايي، ‌اردوهاي فرهنگي، محافل انس با قرآن، ‌برگزاري حلقات صالحين در پايگاه هاي مقاومت بسيج با موضوع انديشه امام خميني(ره)‌و شهيد مطهري، تجليل از اساتيد و طلاب برتر، برپايي نشست هاي روشنگري و ‌برپايي صبحگاه مشترك و زنگ سپاه از معلم را از ديگر برنامه هاي هفته عقيدتي سياسي در سپاه عنوان كرد.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: عقیدتی رکن رکین سپاه است و حائز اهمیت است؛ چرا که با اعتقادات و باورهای پاسداران سر و کار دارد.

نورانیت، ایمان و عقیده باید در سپاه و پاسداران حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در  این دیدار در ابتدای سخنان خود به سخنی از  شهید چمران اشاره کرد که می گوید بهترین از عشق چیزی ندیدم و بهتر از عشق چیزی از خداوند طلب نکردم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شاهچراغی بیان کرد: در روایات ما نیز آمده است مگر اسلام و دین چیز دیگری جز عشق است عشق به خدا و بندگان و در سپاه پاسداران و تمام نیروهای مسلح آنچه جلوه گری می کند عشق است.

وی افزود: این عشق را باید مقدس بدانیم و حفظ کنیم که این درخشندگی عشق تا ظهور عشق حضرت مهدی(عج) ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: زندگی غیر از عقیده چیز دیگری نیست؛ سخنی منصوب به سیدالشهدا است که زندگی جهاد در راه عقیده است و امام حسین (ع) این چند روز زندگی در دنیا را عقیده می داند و زندگی را جهاد در راه این عقیده.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: حدیثی از پیغمبر اکرم(ص) است که خدا وقتی بخواهد به بنده ای خیر بدهد به او سه چیز می دهد و آن عبارت است از عقیده شناسی و دین شناسی و فهم دین؛ بصیرت، زهد و عدم وابستگی به دنیا.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه به تفسیر این حدیث با استفاده از روایات و سخنان بزرگان دین پرداخت و گفت: یکی از بزرگان دین گفته است؛ دین دو پایه دارد یک خدا را واحد دانستن یعنی اعتقاد به توحید؛ و پایه دیگر آن وحدت است پس اگر فردی این دو پایه را داشته باشد؛ دین شناس است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرموده اند" مکتب اسلام بر دو کلمه ستم نکنید و زیربار ستم نروید استوار است" و حضرت علی (ع) نیز فرموده اند اسلام یعنی در برابر خدا تسلیم بودن.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه باید اسلام را بشناسیم و بدان عمل کنیم؛ گفت: بصیرت یعنی دیدن عیب های خودمان و درمان آنها و سه عیب است که ریشه کفر است بخل حسد، تکبر و خودبزرگ بینی که اگر انسان اینها را درمان نکند کافر می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها