خبرهای داغ:

امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه ادامه دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان با اشاره به زلزله سرپل ذهاب گفت: سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) جزو نخستین استان‌هایی بود که برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان وارد کرمانشاه شد و تیم‌های خدمت‌رسانی همچنان در این استان در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۰۱۴۳۹۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

سرهنگ پاسدار میرعبدالرضا حاجتی امروز در نشست خبری هفته بسیج سازندگی استان خوزستان که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد با ابراز خرسندی برای حضور در جمع خبرنگاران و تشکر برای پوشش حماسه راهیان نور اظهار داشت: ما قائل به این نیستیم که امری را از مردم پنهان کنیم سپاه امانت‌دار مردم و نگهبانی از انقلاب وظیفه اصلی سپاه است همچنین استکبار جهانی امورز به دلیل ایجاد امنیت داخلی و خارجی کشور توسط سپاه آزرده است.

وی با بیان اینکه هر کجا که سپاه بیینید انقلاب به خطر افتاده وارد می‌شود افزود: اگر امروز چهلمین سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم به این علت است که به دلیل رهبری صحیح مقام معظم رهبری و تراکش درست سربازان توسط ایشان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیع‌صر(عج) خوزستان بیان کرد: یکی از ماموریت‌های ویژه سپاه بسیج سازندگی است، امروز در جاهای که ماموریت ناتمام دیده می‌شود، دولت نیاز به کمک دارد و یا مکان‌های کم برخوردار بسیج سازندگی وارد عرصه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های حوزه بسیج سازندگی متنوع است و تنوع در کار باعث شده است که بسیج سازندگی با تمام اقشار ارتباط داشته باشد عنوان کرد: ما با حداقل‌ترین هزینه‌ها در حال انجام کارهای بزرگی هستیم همچنین اگر ما موفقیتی در عرصه‌ای داریم آن نیز به کمک شما اصحاب رسانه است و اگر شما در کنار ما نبودید با جنگ روانی‌ که دشمن برای ما تدارک دیده بود روبه‌رو می‌شدیم.

حاجتی گفت: یکی از ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی اردوهای جهادی است همچنین بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی نیز ماموریت دارد و ارتباط خود را با تمام حوزه‌های مرتبط حفظ کرده است.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در سال 96 تصریح کرد: در سال 96 بسیج سازندگی700 پروژه را در دست داشت و مبلغی بالغ بر7 و نیم میلیارد تومان هزینه شد مثلا در حوزه عمرانی محرومیت‌زدایی 282 مورد ساخت خانه محروم داشتیم و مجموع 700 پروژه خانه عالم، مسجد و خانه بهداشت احداث شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) افزود: طبق قرارداد 2 ساله با کیمته امداد امام خمینی(ره) مقرر شد در حوزه ساخت خانه محروم 400 خانه احداث کنیم همچنین در زمینه تعمیر نیز تعیین شد که 800 منزل را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: قرار شد 250 چشمه سرویس بهداشتی امسال و 250 عدد در سال بعد در مناطق صعب العبور احداث کنیم. آورده سپاه برای ساخت منازل محروم 20 میلیون تومان و کمیته امداد نیز 10 میلیون تومان کنار می‌گذارد که جمعا با 30 میلیون خانه کاملی را در اختیار این خانه‌وارها قرار می‌دهیم.

حاجتی درباره امدادرسانی به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب گفت: سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) جزو نخستین استان‌های بود که برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان با تدبیر و ابلاغ سردار شاهوارپور وارد کرمانشاه شد و در طی کمک به آن منطقه بیش از 100 کامیون اقلام جنس ارسال شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم، دستگاه‌‎ها، شرکت‌ها و پیمانکاران نسبت به حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه، افزود: بیش از 250 کانکس با کمک‌های مردمی، خیران و نیز کمک‌های برخی از شرکت‌ها تهیه و آماده شد همچنین با ساخت 150 سکو و ساندویچ پانل خانه‌هایی موقتی ساخته و به زلزله‌زدگان تحویل داده شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با بیان اینکه یک شهرک 50 واحدی سبک ساخته شد که در این زمینه از بسیج سازندگی خوزستان تشکر می‌کنیم بیان کرد: 28 خانه توسط سپاه خوزستان بازسازی کامل می‌شود که تاکنون 30 درصد پیشرفت کار در این زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری همواره به این امر تاکید دارند از این رو سپاه خود را مکلف می‌داند که در کنار حوزه‌های امنیتی و دفاعی به فکر مردم نیز باشد بنابراین تاکنون 553 کارگاره با سود 10 درصد ایجاد کرده‌ایم.

حاجتی به اعتبار 70 میلیارد ریالی خوزستان برای کار در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: از 553 کارگاه 298 مورد آن مربوط به حوزه اقتصاد مقاومتی همچنین 255 مورد نیز در حوزه صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه ما در 20 قطب از استان بر اساس ظرفیت‌های شهرستان در حال انجام کار هستیم ادامه داد: 513 گروه جهادی در قالب 15 هزار نفر توسط بسیج سازندگی ساماندهی شده که در زمینه محرومیت‌زدایی به فعالیت می‌پردازند در این گروه‌ها دانشجویان و دانش‌آموزان حضوری قابل توجه دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) تصریح کرد: در ملاشیه اهواز نیز دو مکان برای اشتغال زنان از جمله زنان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست تهیه شده تا با کارآفرینی به اشتغال بپردازند.

وی گفت: سال گذشته حدود 350 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شد که در این بین گروه‌های پزشکی، فرهنگی و عمرانی نیز حضور داشته‌اند. مردم بیشترین بهره‌برداری را از گروه‌های عمرانی و پزشکی دارند از این رو 18 اردیبهشت 97 یک تیم جهادی متشکل از 40 دکتر متخصص و فوق تخصص با امکانات لازم به یکی از روستاهای محروم هویزه می‌رود.

حاجتی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در 350 نقطه متمرکز شده‌اند همچنین به حضور و فعالیت 50 گروه جهادی از دیگر استان‌های کشور اشاره و عنوان کرد: 440 هزار نفر از جهادگران خوزستان در زمان زلزله کرمانشاه برای کمک‌رسانی اعزام شدند.

وی توضیح داد: موکب "ابوالفضل عباس(ع)" به مدت 120 روز و روزانه 6 هزار پرس غذا در زمان زلزله کرمانشاه در بین زلزله‌زگان توزیع می‌کرد همچنین یک گروه 120 نفره روحانی از خوزستان به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اشاره به اقدامات سپاه در زمینه بیابان‌زدایی خاطرنشان کرد: در منطقه ده‌نو هندیجان مستقر شدیم و در 800 هکتار از این منطقه 120 هزار نهال کاشت شد اکنون این منطقه را با 100 درصد سبزینگی تحویل می‌دهیم.

وی گفت: در حوزه جنوب شرق اهواز و در منطقه فوق بحرانی غیزانیه تاکنون در 3 هزار و 200 هکتار 640 هزار نهال کاشت شده و اکنون این منطقه دارای 95 درصد سبزینگی است. با 100 دستگاه تانکر به نهال‌های کاشت شده در مناطق آبرسانی می‌شود.

حاجتی عنوان کرد: عدد ریالی چاپ سررسید و تقویم توسط بانک‌ مهر اقتصاد که هر ساله انجام می‌شود چیزی حدود یک میلیارد تومان است که امسال در حرکتی پسندیده و جهادی این بانک این مبلغ را به درخت تبدیل و در مناطق فوق بحرانی کریپ‌کمپ کاشت کرد.

وی با بیان اینکه سپاه در حوزه بیابان‌زدایی به کمک دولت آمده است، افزود: خوزستان نبض کشور است و نبض کشور باید قشنگ بتپد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) به فتنه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با بازوان توانمندی مثل نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه همچون سدی در برابر دشمنان ایستاده است از این رو وقتی دشمنان ببینند نمی‌توانند کاری کنند رو به فتنه می‌آورند.

وی افزود: دشمنان با تبدیل کردن شبکه‌های اجتماعی به بنگاه لجن‌پراکنی می‌خواهند ذهن مردم را اسیر کنند. آنها می‌خواهند ابرقدرتی جز آمریکا نباشد. در جنگ سرد وقتی شوروی را زمین می‌زنند به مطبوعاتشان نفوذ می‌کنند و اینجاست که ارزش قلم‌های خدایی با قلم‌هایی که فقط پول را می‌بینند مشخص می‌شود.

حاجتی تصریح کرد: 18 اردیبهشت سالروز آزادسازی هویزه است که برنامه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود همچنین عملیات الی بیت‌المقدس که کمر صدام و بعثی‌ها را شکاند در 10 اردیبهشت آغاز شد و تا 3 خرداد ادامه داشت در این عملیات 5 هزار نفر به شهادت رسیدند و 19 هزار بعثی نیز اسیر شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها