114 پروژه در بخش های گروه های جهادی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۱۴۴۱۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار سرتیپ دوم پاسدارحسین معروفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج سازندگی در مهمان سرای سپاه در شهرستان زاهدان برگزارشد اظهار داشت: 17، اردیبهشت ماه به نام روز بسیج سازندگی نامگذاری شده ؛ خدا را شاکریم که این روز در سپاه و بسیج است و این نهاد امورات خیر را برای مردم در کشور و استان با شعار خدمت بی منت در عرصه های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومت و اشتغال فراهم کرده است.
وی با تاکید بر این مطلب که بسیج سازندگی در استان سیستان و بلوچستان توانسته با هماهنگی بین مردم و ادارات اقداماتی را اجرا و شاهد تاثیرات آن باشیم تصریح کرد: امروز ما در این استان خدمات ارزنده این جهادگران را از نزدیک مشاهده می کنیم که افتتاح 114 پروزه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی نمونه بارز این فعالیت ها در سطح استان می باشد.
سردار معروفی بیان کرد: از تعداد 114 پروزه، 51 پروزه در عرصه محرومیت زدایی، 50 پروزه در عرصه اقتصاد مقاومتی و 13 عرصه در بحث اردوهای جهادی وفعالیت جهادگران در مناطق محروم استان است.
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پروزه ها به مناسبت سالروزتشکیل بسیج سازندگی، و با هدف محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و گروه های جهادی به بهره برداری رسید.
وی افزود: از تعداد ۱۱۴ پروژه فوق ۵۱ پروژه با اعتبار ۷۲۸ میلیون تومان مربوط به حوزه محرومیت زدایی، ۵۰ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۵۳۷ میلیون تومان و ۱۳ پروژه نیز مربوط به گروههای جهادی با اعتبار 406میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها برای 280شغل مستقیم ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات رسانی 8میلیارد و 825میلیون تومان توسط گروه های جهادی، فعالیت های مشترک با سایر نهادها و موسسات خیریه و هزینه صرف شده است.
فرمانده سپاه سلمان استان با تاکید براین مطلب که کارهای بسیج سازندگی علمی، بنیادین و دقیق انجام می شود که در حوزه اقتصاد مقاومتی با نگاه تکریم به مردم مدیریت می شوداظهارداشت: با تکیه برتوان داخلی و استفاده از ظرفیت نیرو های مردمی و بومی با کرامت و توانایی مردم وبا روحیه ی جهادی دنبال پیشرفت کار باشیم.
وی به حضور جهادگران بسیجی از اقشار مختلف دانش آموزی،فرهنگیان، ورزشکاران، طلاب، دانشجویی، محلات و مساجد، مهندسین، پزشکان و....اشاره واذعان داشت: در ایام نوروز 97 گروه های جهادی به صورت خانوادگی  و به مدت 5 سال است که پای کار آمده و به نیازمندان ارائه خدمت می کردند.
این مسئول اصول حاکم در بسیج سازندگی را برآورده شدن انتظارات  و خواسته های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنوان و خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی با نگاه کرامت و بدون دخل وتصرف در فرهنگ مرد م استان  اقدامات شایسته و ارزنده ای را اجرایی کرده است.
 
ارسال نظرات