مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان :
حجت الاسلام نجم الدین فتحی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت : احترام به عالمان و دانشمندان در جامعه یک وظیفه عمومی است .
کد خبر: ۹۰۱۴۴۲۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:حجت الاسلام والمسلمین فتحی با اشاره به آیات قرآن بر جایگاه علم تاکید کرد وگفت قرآن کریم بعثت را با علم آغاز می کند و آغاز پیامبری حضرت محمد مصطفی (ص) و اولین آیه نازل شده بر پیامبر که با کلمه اقرء آغاز می شود نقش علم و تربیت را در دین مبین اسلام روشن می سازد و خداوند سبحان پیامبر (ص) را همراه با علم و دانایی مبعوث فرمودند .

وی با اشاره بر جایگاه علم ، تعلیم و تربیت ادامه داد : علم قدرت می آورد توانمندی می آورد و جامعه را پیشتاز و سرآمد می کند . خداوند تبارک و تعالی اولین معلم خلقت است که به انسان درس می دهد و این نشان می دهد که علم جایگاهی والا در جامعه دینی دارد و همواره  تزکیه نفس مقدم بر علم است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان با اشاره به جنگ جهانی دوم و دستور هیتلر مبنی بر عدم شرکت معلمین جامعه در جنگ ، گفت : جایگاه و مقام معلم و مربی در هر جامعه ای نشان از بلوغ آن جامعه جهت تربیت نسل آینده و سازندگی و پیشرفت کشور است .

وی در ادامه بر گرامیداشت ارزش معلمان و عالمان جامعه اشاره کرد و گفت : احترام به عالمان و دانشمندان در جامعه یک وظیفه عمومی است و با اشاره بر حدیث پیامبر اکرم (ص) و مبعوث شدن رسول اکرم بعنوان معلم بشریت گفت : جایگاه کسی که عالم باشد قیمتش نزد خداوند بسی بالاتر است و با نقل از حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بر جایگاه معلم و شهید در نزد خداوند گفت : جایگاه یک عالم و دانشمند از هزار شهید بالاتر است چون شهدا اقتدا می کنند بر عالمان اگر عالم و علم و اندیشمند نباشد آن جامعه رشد نمی کند .

حجت الاسلام فتحی در ادامه با اشاره به تبیین شخصیت شهید مطهری گفت : جامعیت شهید مطهری در تالیف آثار در حوزه علوم اسلامی شامل اخلاق،تاریخ،علوم اجتماعی،فلسفه و... است . ویژگی دوم این شهید دفاع از مرز های ایدئولوژیک دین اسلام است و هر وقت دید که احتمال دارد دین آسیب ببیند محکم در مقابل  انحرافات ایستاده و دفاع کرده است .یکی دیگر از ویژگی های علامه شهید دفاع از روحانیت اصیل و انقلابی است . شناخت نیازها یکی دیگر از ویژگی های این شهید بزرگوار و مردمی بود . ساده نویسی شهید مطهری و معرفی اسلام ناب به بیان ساده و مقابله با خرافات و اندیشه های مخالف اسلام و نقد اندیشه ها با احترام از بارزترین ویژگی های این استاد عزیز و شهید راه حق بود است .

وی در پایان سخنان خود بر ولایت محوری و ولایت پذیری این شهید بزرگوار اشاره کرده و گفت : شهید مطهری شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بود و این شهید مرد دین و سیاست و مخالف جدایی دین از سیاست بود . احساس رسالت شهید مطهری در رابطه با نسل جوان بارزترین ویژگی او بود که کتاب داستان راستان در این رابطه یکی از تالیفات خوب ایشان بود .

ارسال نظرات