خبرهای داغ:
مسؤول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان برنامه‌های هفته عقیدتی‌سیاسی در استان اصفهان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۱۴۴۷۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌السلام سید شفاعت‌اله موسوی با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری اظهار کرد: دلیل نام‌گذاری ۱۲ اردیبهشت ماه در سپاه به نام روز عقیدتی‌سیاسی به دلیل سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است.

وی افزود: از آن‌جایی که شغل شهید مطهری، معلمی بوده و در سپاه نیز کار تعلیم و تربیت بر عهده معاونت عقیدتی سیاسی است، این روز را به نام روز عقیدتی‌سیاسی در سپاه نام‌گذاری کرده‌اند که از سالیان قبل، برنامه‌های متنوعی با محوریت یادبود شهید مرتضی مطهری تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سراسر رده‌های سپاه برگزار می‌شود.

مسؤول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امسال نیز این ایام از هفته گذشته یعنی از دوازدهم لغایت هجدهم اردیبهشت به عنوان هفته عقیدتی‌سیاسی در سپاه معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری روزشمار این هفته به این صورت است که ۱۲ اردیبشهت ماه و روز اول به نام روز شهید مطهری و ولایت‌مداری، روز دوم به نام شهید مطهری و تربیت اسلامی و روز سوم به نام شهید مطهری و سلوک معنوی است.

موسوی ادامه داد: روز چهارم این هفته به نام شهید مطهری و کار و تلاش، روز پنجم به نام شهید مطهری و جوان‌گرایی، روز ششم به نام شهید مطهری و کرامات اخلاقی و روز هفتم به نام شهید مطهری و میهن‌دوستی نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این هفته در حال برگزاری است می‌توان به برگزاری جلسات شورای تربیت و تعالی با حضور فرمانده رده، برگزاری مراسم باشکوه تجلیل و تکریم از مربیان و هادیان سیاسی در سراسر سپاه اشاره کرد.

مسؤول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بیان داشت: ارائه گزارش از فعالیت‌های عقیدتی‌سیاسی، تبیین برنامه‌های عقیدتی‌سیاسی و تبیین نقش عقیدتی و تأثیر آن در ارتقای معنویت سپاه و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌هاست.

وی یادآور شد: عرضه نرم‌افزار‌های آموزشی و فرهنگی با تخفیف مناسب، دعوت و تجلیل و تکریم از مربیان بازنشسته و خانواده‌های شهدای مربی و شهدای مدافع حرم نیز از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی‌سیاسی خواهد بود.

موسوی از دیگر برنامه‌های این هفته را دیدار با ائمه جمعه شهرها، برگزاری حلقه‌های صالحین، برگزاری نشست‌های روشنگری، نشست‌های بصیرتی رابطین، فرماندهان و شورای حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانست.

وی متذکر شد: فراخوان مقاله، رونمایی و فراخوان عضویت در کانال تربیتی اخلاقی نسیم معرفت در پیام‌رسان سروش از دیگر برنامه‌های جنبی است که در هفته عقیدتی‌سیاسی در رده‌های سپاه از بالاترین سطح تا پایگاه‌های بسیج درحال اجراست.

مسؤول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تأکید کرد: در سپاه صاحب‌الزمان (عج) نیز همانند سراسر کشور برنامه‌هایی برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها، برگزاری مراسم ویژه روز عقیدتی‌سیاسی با حضور مسؤول عقیدتی‌سیاسی فرمانده کل قوا و تجلیل از مربیان و دیگر دست‌اندرکاران بود.

وی عنوان داشت: امیدواریم که بتوانیم در این هفته به نقش اصلی و حقیقی عقیدتی‌سیاسی که همان ارتقای معنویت در سپاه است و نقش اصلی معنویت در سپاه را ایفا می‌کند و به خصوص اهداف بلندمدت این برنامه‌ها دست پیدا کنیم و زمینه اجرای برنامه‌های تعمیق معنویت در سپاه همانند گذشته به خوبی فراهم شود.

موسوی اضافه کرد: وظیفه و نقش اصلی عقیدتی‌سیاسی در سپاه، همان ارتقای معنویت و آماده‌سازی روحی-معنوی رزمندگان، هدایت‌گری در سپاه و همچنین تبیین و روشنگری نسبت به مسائل جامعه است که در یک کلام می‌توانیم بگوییم نقش عقیدتی‌سیاسی در سپاه، نقش اصلی مأموریت‌های سپاه است.

وی اذعان داشت: سپاه یک نهاد انقلابی است و برگ برنده ما در ۸ سال جنگ تحمیلی و سایر بحران‌هاست، همین برنامه‌های عقیدتی و روشنگری بوده که مانند یک سد آهنین به ارتقای روحیه رزمندگان و همچنین قرار نگرفتن آنان در دام دشمن که مصداق آن، همان جهاد کبیری است عمل کرده است.

نماینده، ولی فقیه در لشکر امام حسین (ع) یادآور شد: همه تلاش ما در طول سال‌های گذشته بر این بوده که شعاری که از طرف رهبر عظیم‌الشأن انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود را در میدان عمل به منصه ظهور برسانیم.

وی ابراز داشت: باید در اجرایی شدن شعار سال در همان حدی که به سپاه و مجموعه‌های آن مربوط می‌شود، تلاش کنیم و به همه‌ی دوستان، همکاران و همچنین خانواده بزرگ بسیج در سراسر کشور توصیه می‌کنم که دستور مقام معظم رهبری را اجرایی و عملیاتی کنند تا بتوانیم با حمایت از کالای ایرانی و نخریدن کالای خارجی ضمن کمک به اقتصاد کشور در راستای عملیاتی کردن دستورات مقام معظم رهبری پیش‌قدم بوده باشیم.

موسوی عنوان کرد: هر فرد بسیجی اگر حتی برای خانواده خودش و برای خرید منزلش این مورد را مدنظر و این تعهد را داشته باشد که از کالا‌های ایرانی استفاده کند، مطمئناً تأثیر بسیار زیادی را در اجرایی کردن این دستور مقام معظم رهبری خواهد داشت.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ماهیت دشمن همیشه دشمنی کردن است، اظهار داشت: دشمن در هیچ حالی از دشمنی با ملت ایران فراغت پیدا نمی‌کند و همیشه مشغول این است که مردم و ملت ما را با ایجاد و القای شبهات و انحرافات از مسیر اصلی دور کند.

مسؤول عقیدتی سیاسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی، دشمن با جنگ سخت به نتیجه‌ای دست نیافت و به فرمود: ه مقام معظم رهبری از اوایل دهه ۷۰ دشمن، جنگ نرم را شروع کرد و انواع حمله‌های فرهنگی را در این مدت بر علیه جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته است.

وی در پایان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فراروی فضای مجازی به عنوان یکی از زمینه‌های حمایت مردم افزود: توصیه ما این است که با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی بتوانیم علاوه بر حمایت از کالا و خدمات ایرانی از آسیب‌ها و تهدیدات دشمن در فضا‌های مجازی خارجی در امان باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها