مدیرعامل جمعیت هلال احمرکهگیلویه وبویراحمد از مردم خواست به صورت انفرادی و گروهی به ستاد مدیریت بحران استانداری و جمعیت هلال احمر برای دریافت چادر مراجعه نکنند.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۴۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
امرالله جهانبین گفت: ازمردم برای دریافت چادر مراجعه نکنند ساعات اولیه وقوع زلزله اخیر از سوی سازمان امداد و نجات کشور دستور فراخوان امدادرسانی در صورت لزوم به استان‌های خوزستان، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری اعلام شد.
جهانبین از امدادرسانی به بیماران بستری در بیمارستان‌های یاسوج خبرداد و افزود: برخی بیماران شب گذشته به محوطه باز بیمارستان منتقل شدند و ۱۰۰ تخته چادر بین آنان توزیع و چادر‌های اسکان موقت نیز در بیمارستان امام سجاد (ع) برپا شد.
وی از مردم خواست به صورت انفرادی و گروهی به ستاد مدیریت بحران استاندار‌ی و جمعیت هلال احمر استان برای دریافت چادر مراجعه نکنند و درصورت نیاز، مردم در یک مکان تجمیع می‌شوند تا خدمات رسانی با تسهیل انجام شود.
جهانبین ادامه داد: برحسب نیاز و تشخیص شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای زلزله زدگان چادر برپا می‌شود و چادراسکان اضطراری نیز برای خانواده‌هایی که شرایط بحرانی دارند ونتواند در خانه سکونت کنند برپا می‌شود.
جهانبین با اشاره به اینکه مردم در هنگام بحران آرامش خود را حفظ کنند افزود: با هماهنگی شهرداری تدابیرلازم برای انتقال مردم به اردوگاه اسکان اضطراری اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه ۸ تیم ارزیاب به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند ادامه داد:این تیم‌ها در اکثر روستا‌ها و شهر‌ها ازجمله چیتاب، یاسوج وسی سخت مستقر هستند ودر صورت نیاز خدمات رسانی می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه بخشی از کوه‌ها دچار لغزش وریزش شده اند از تفریح و رفتن به دامنه کوه و کوهنوردی بپرهیزند.
وی اضافه کرد: ۷ هزار بروشور در زمینه اقدامات حین، قبل و پس از زلزله توزیع شده است.
زمین لرزه ۴ و ۸ دهم ریشتری ۲۶ دقیقه بامداد دوشنبه و در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد. ​
کانون این زمین لرزه در ۶ کیلومتری چیتاب، ۹ کیلومتری سی سخت و ۲۰ کیلومتری یاسوج بود.
ارسال نظرات