جوشقانیان: در سایه مبانی فرهنگی باید هوشیار و بیدار و در ادامه راه شهدا راه مبارزه را بپیماییم و با جهاد و مبارزه و قیام ارزش‌ها را حفظ و حراست کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۴۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در دومین یادبود شهدای مدافع حرم(خان‌طومان) و گرامیداشت شهدای مفقودالاثر شهرستان نور که با محوریت بسیجی شهید مدافع حرم علی جمشیدی در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه رهبری و ولایت نیاز به یار و یاور دارد، کار ولایت کار توحید است.

 وی افزود: 36 شهید مفقودالاثر در این شهرستان که از همه چیز خود گذشتند نشان از هیمنه رهبری و امام عظیم‌الشان دارد، امامی که با خدا وصل شد، هر کس خدا را یاری کند خدا او را یاری می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یاری رهبری کسی که ما را به امام زمان(عج) وصل می‌کند واجب  است، عظمت ما در دفاع مقدس به خاطر همین اصل بود، در دفاع مقدس دستور امام برای رزمندگان ما مطاع بود  و بدون چون چرا دستورات را انجام می‌دادند.

جوشقانیان خاطرنشان کرد: تبعیت از ولی امر واجب است، آن‌هایی که ردای امامت را فقط متعلق به امام خمینی(ره) می‌دانند، ولایت و جانشینی را درک نکرده و تربیت شاگرد امام را نفهمیدند.

وی اظهار کرد: در جنگ نرم پیامبر(ص) را هم متهم می‌کنند تهمت و بهتان می‌زنند، امروز هم وهابیت و تکفیری را فعال کردند، صدام را علیه ما شوراندند و ... اما در جنگ چه کسی باخت؟ اکنون عراق قلمرو سربازان امام(ره) است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به رهبری فقیه بی نظیر و جامع الاطراف در حرکت و پیشروی است و نقصی در انقلاب وجود ندارد، شهدا بودند که در پاسداشت اوامر رهبری از همه چیز خود گذشتند.

وی تاکید کرد: نصرت خدا نصرت ولی خداست، نصرت احکام خدا اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و رعایت عفاف و حجاب است، برخی در خودرو‌های شخصی کشف حجاب می‌کنند، مسؤولان باید به این امر توجه کنند.

جوشقانیان افزود: یاری دوستان خدا دستور دین است اما برخی می‌گویند ما را به سوریه چه کار؟ به این افراد می‌گویم  در زمان دفاع مقدس کمال کو رسل از فرانسه ، انیس جابر از لبنان و ...آمده بودند و شهید شدند، وقتی از آنان سوال شده بود که چرا آمدید گفتند، به فرمان امام و ولایت آمدند این دستور اسلام است اما این افراد به جای تجلیل از خانواده شهدا زخم زبان و نیش تر زبان می‌زنند و ناسپاسی می‌کنند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: آیه 25 سوره حدید می‌فرماید شما با انتخاب‌ها، گزینش‌ها و .. می‌توانید دین خدا، ولایت و رهبری را حمایت کنید بنابراین ما باید در انتخاب‌ها و گزینش‌ها دقت بیشتری داشته باشیم.

وی وابستگی به نظام سلطه در کالا خلاف دستور دین و یاری ولایت دانست و گفت: اگر از تولید و کالا داخلی حمایت نمی‌شود ‌بی‌تدبیری مدیران و مسؤولان است.

امام جمعه شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار کرد: از شاخصه شهدا، رزمندگان، پیشکسوتان مبارزه و آزادگان عمل به راهبرد مکتب شیعه بوده است که باید این جایگاه و حرکت را برای حیات حقیقی ادامه دهیم.

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: قیام در مقابل استکبار جهانی آمریکای جنایتکار، صهیونیست و انحرافات در داخل و توطئه‌ها که ارزش‌های ما به ویژه عفاف و حجاب را به سخره گرفته‌اند را با بینش متعالی و اندیشه ناب قرآنی ادامه می‌دهیم و در این راه می‌ایستیم.

وی گفت: در سایه مبانی فرهنگی باید هوشیار و بیدار و در ادامه راه شهدا راه مبارزه را بپیماییم و با جهاد و مبارزه و قیام ارزش‌ها را حفظ و حراست کنیم.

 در این مراسم از 36 خانواده شهید مفقودالاثر با اهدا لوح سپاس و هدایا تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها