مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده زلزله اخیر در این دو شهرستان شناسایی و مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۵۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
ابراهیم فرزانه اظهار کرد: ۷۱۷ مورد طرح هادی در روستا‌های استان اجرا شد، که ۳۰۳ واحد در دست اجرا است.
فرزانه با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۷۹ مورد زمین به روستاییان استان واگذار شد، افزود: ۵ هزار و ۸۷۱ مورد در طرح ویژه مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده، و همچنین ۲ هزار و ۲۲۳ مورد طرح با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال برای بازسازی مسکن شهری و روستایی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۳۵۵ مورد تسهیلات برای تعمیرات مسکن به روستاییان پرداخت شد، گفت: هزار و ۱۵۰ مورد تسهیلات بلاعوض با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال برای بافت فرسوده گچساران پرداخت شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: ۱۸۰ مورد تسهیلات قرض الحسنه برای تکمیل واحد‌های مسکونی به متقاضیان پرداخت شده، و همچنین ۵۷ واحد با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به افراد دو معلولی اقشار کم دوام پرداخت شده است.
فرزانه با بیان اینکه برخی از بانک‌های عامل در استان برای پرداخت تسهیلات ضعیف عمل می‌کنند، گفت: بانک ملت از سال ۹۳ تاکنون حتی یک مورد تسهیلات به متقاضیان پرداخت نکرده است، که متاسفانه برخی از بانک‌ها حق مردم را ضایع می‌کنند، و همچنین برخی از بانک‌ها ضمانت نامه‌ها را برای متقاضیان آنچنان سخت می‌گیرند، که مردم را مایوس می‌کنند.
وی با بیان اینکه بازسازی بافت فرسوده اولویت فعالیت بنیاد مسکن استان است، افزود: ۶۲۵ مورد به بانک ملت برای پرداخت تسهیلات بافت فرسوده گچساران ابلاغ شده، که تاکنون این بانک هیچ سهمیه‌ای را جذب نکرده است.
وی با بیان اینکه که به بانک‌های عامل قول می‌دهم که برای جذب سرمایه کشور هیچ کوتاهی نخواهم کرد، تصریح کرد: ۱۰۰ مورد تسهیلات بازسازی احداث مسکن روستایی سهمیه بانک ملت بود، که تاکنون با صفر مورد انعقاد قرارداد نداشته است.
فرزانه با بیان اینکه ۴۶ مورد مسکن شهری در استان اجرا شد، گفت: ۹۴۵ مورد مسکن مهر از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ در شهر‌های استان اجرا شده، و همچنین ۳۲ مورد مسکن محرومین در استان اجرا شده است.
وی افزود: ۱۳۲ مورد مسکن شهری برای اقشار کم درآمد اجرایی شده، و همچنین ۷۲ مورد مسکن مشارکتی از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ در شهر‌های استان اجرا شده است.
فرزانه با بیان اینکه ۲۴ واحد مسکونی جهت محرومین در استان احداث شده است، گفت: ۱۳ واحد شهری از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت جهت معلولین احداث شده است.
وی بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های است، که بهترین عملکرد در ساخت مسکن مهر شهری داشته، که جشن پایان ساخت مسکن مهر و طرح هادی در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده زلزله اخیر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا، اظهار داشت: کسی به فکر کیسه دوختن برای این تسهیلات نباشد، و فکر نکنند که با پرونده‌سازی در بنیاد مسکن، تسهیلات به آنان تعلق می‌گیرد، و یا اینکه کسی به این خیال نباشد، که تسهیلات را گرفته است، و با آن خودرویی خریداری کند، چرا که در تعین میزان خسارت و در ادامه نوسازی واحد مسکونی باید لایه‌های کارشناسی خاص خود را بپیماید.
وی همچنین ابراز داشت:بنیاد مسکن استان پس از وقوع زلزله اخیر در شهرستان‌های بویراحمد و دنا از واحد‌های مسکونی آسیب دیده بازدید کرد، که هم اکنون میزان خسارت وارده در حال بازرسی است.
فرزانه با بیان اینکه پس از وقوع زلزله اخیر جلسات مدیریت بحران در بنیاد مسکن استان تشکیل شد، افزود: ۲۰ اکیپ در شهرستان بویراحمد و ۱۰ اکیپ در شهرستان دنا میزان خسارت وارده بر واحد‌های مسکونی را ثبت و ارزیابی کردند.
وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵ هزار خانه مسکونی آسیب دیده در این دو شهرستان شناسایی و مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفت، که تعداد زیادی از این واحد‌های مسکونی آسیب دیده نیاز به بازسازی دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بیان داشت: تسهیلات بانکی برای بازسازی و نوسازی منازل مسکونی آسیب دیده زلزله اخیر تعلق می‌گیرد.
ارسال نظرات