آری حماسه‌آفرینی شیرمردان مازندران و دلیران تبرستان را پایانی نیست؛ آنان استوار در مسیر ائمه اطهار(ع) در حال حرکت هستند و بعد از 1300 سال از قیام حسینی در کربلای خونین، همچنان حماسه خلق می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۷۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دو سال گذشت برای ما به درد؛ دردی از برادران‌مان در خان‌طومان، شهادت 13 آلاله جاوید مازندران و سالروز مجروحیت و جانباز شدن 21 نفر از  رزمندگان لشکر خط‌شکن و قدرتمند 25 کربلا نیز در خان‌طومان سوریه.

روزگاری برای‌مان از دلدادگی به حسین(س) و اهل بیت(ع) گفتند و فرزندان این مرز و بوم با الگوبرداری از کربلای حسینی در سال 61 هجری قمری به سنگر جبهه‌های کربلای ایران در شلمچه و دهلاویه و مناطق غرب و جنوب رسیدند و اکنون با همان دلدادگی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و در دفاع از بارگاه حضرت زینب(س) روانه دیار جانان می‌شوند.

از کربلا و زمانی که این سرزمین تنها یک بیابان در سال 61 هجری قمری بود تاکنون بیش از 1300 می‌گذرد؛ اما دلدادگی ما به امام حسین(ع) و یارانش زمان نمی‌شناسد و اکنون با گذشت 1300 سال از آن قیام و حرکت خونین؛ همچنان در ادامه راه پیشوا و مقتدای‌مان استوار ایستاده‌ایم.

خان‌طومان ثابت کرد که کربلا همچنان ادامه دارد و قیام حق علیه باطل همواره پابرجا است و هر روز و در زمان و مکانی، کربلایی یکی پس از دیگری با حماسه کربلائیان خلق می‌شود.

16 اردیبهشت ماه سال 95 هیچ‌گاه از ذهن ما مازندرانی‌ها نخواهد رفت؛ شهادت مظلومانه 13 رزمنده مدافع حرم در خان‌طومان؛ خبری که با سرعت در فضاهای مجازی پخش شد: " 13 رزمنده سپاه کربلای مازندران در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند" و دوباره دلدادگی فرزندان این دیار با ائمه اطهار(ع).

خان‌طومان، انگار دوباره کربلای چهار را به یادمان آورد و شهادت مظلومانه سربازان و مدافعان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و اکنون با گذشت حدود 30 سال، شهادت مظلومانه دیگری این بار در سوریه و شهادت 13 پرستو و کربلای عاشق در سوریه.

شهرستان نکا در شرق مازندران هم که از سال 94 تاکنون 6 شهید مدافع حرم تقدیم راه سرخ حسینی کرده است؛ در خان‌طومان هم یک شهید داشت؛ شهید " حسین مشتاقی" شهیدی که بدن مطهرش چهل روز بعد از شهادت به وطن بازگشت؛ اولین شهید مدافع حرم در نکا « شهید عبدالرحیم فیروزآبادی» بود که در آذرماه سال 94 آسمانی شد و تاکنون شهرستان نکا 6 شهید تقدیم اهل بیت(ع) و اسلام کرده است؛ شهدایی که به پهنای یک اقیانوس همه را حیران کردند و رفتند.

همزمان با دومین سالگرد شهادت شهدای خان‌طومان، دومین یادواره شهدای خان‌طومان با محوریت شهید " حسین مشتاقی" برگزار شد و مسجد سعادت مهرآباد نکا دوباره میزبان مهمانی از جنس نور و صلوات بود.

حضور دلدادگان به مقام والای شهید و شهادت، خانواده‌های شهدا و امت ولایی و همیشه در صحنه نکا در این یادواره و مراسم بزرگداشت نشان از دلدادگی همیشگی این مردم به شهید، شهادت و ولایت دارد.

این شب و روزها مازندران مزین به نام و یاد شهدای مدافع حرم است و برگزاری یادواره‌ها و عصر شعرها و خاطره‌گویی‌های مختلف در این دیار بیان دلدادگی دیگر مردمان ولایی ما به شهید و شهادت است.

حجت‌الاسلام  یاسر اسحاقی‌فر از طلاب علوم دینی حوزه علمیه قم به عنوان سخنران این مراسم در سخنانی به تبیین اهداف مدافعان حرم پرداخت و گفت: تلاش برای حفظ اسلام و پیروی از ولایت مهمترین اهداف شهدا و رزمندگان مدافع حرم است.

وی اظهار کرد: دفاع از بیت‌المقدس، مبارزه با رژیم صهیونیستی، دفاع از حرم حضرت زینب(س) و جهاد در راه خدا، مسیر مشخصی است که شهدا و رزمندگان مدافع حرم برای خود انتخاب کردند تا امنیت جمهوری اسلامی ایران تأمین شود.

این استاد علوم دینی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم با خون خود به اسلام حیات دوباره بخشیدند؛ افزود: شهدا مقرب درگاه الهی هستند و دارای منزلت و جایگاه ویژه‌ای هستند و همیشه ماندگار خواهند بود.

حجت‌الاسلام اسحاقی‌فر گفت: ادامه راه شهید و شهادت و رونق و صفای روزافزون این نعمت عظیم، نیازمند همراهی و همگامی و مرهون صبر و شکرگزاری‌ است که باید در جامعه جاری باشد.

آری حماسه‌آفرینی شیرمردان مازندران و دلیران تبرستان را پایانی نیست؛ آنان استوار در مسیر ائمه اطهار(ع) در حال حرکت هستند و بعد از 1300 سال از قیام حسینی در کربلای خونین، همچنان حماسه خلق می‌کنند.

شهید حسین مشتاقی از جمله شهدای جاویدالاثر مدافع حرم خان‌طومان سوریه بود که در 16 اردیبهشت‌ماه امسال همراه با 13 تن از شهدای مومن و انقلابی مازندران در یک عملیات غافلگیرانه و در زمان آتش‌بس در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند و تاکنون پیکر شهید حبیب‌الله قنبری از بهشهر، شهید سیدرضا طاهر از بابل و شهید حسین مشتاقی از نکا به وطن بازگشته است.

شهید مشتاقی از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم شهرستان نکا در 16 اردیبهشت‌ماه امسال به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از گذشت چهل روز، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و مراسم وداع و تشییع با پیکر این شهید برگزار می‌شود.

شهید مشتاقی، سومین شهید مدافع حرم نکا، متولد 1364 و دارای دو فرزند دو قلوی دختر و پسر دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است که در دومین اعزام خود به سوریه و بعد از گذشت حدود یک‌ماه از این اعزام، در 16 اردیبهشت 95 با نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها، به شهادت رسید.

به گزارش فارس، شهرستان نکا 6 شهید مدافع حرم دیگر را از سال 94 تاکنون تقدیم دفاع از حرم بی‌بی زینب(س) و اهل بیت(ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذرماه 94 در سوریه به شهادت رسید و همزمان با شهادت حضرت رسول(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، با تشییع بی‌نظیر مردم نکا در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

در منطقه خان‌طومان سوریه علاوه بر شهادت 13 تن از رزمندگان مازندرانی 21 نفر از فرزندان پاک این استان نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

شهیدان محمد بلباسی از قائم‌شهر، علی جمشیدی از نور، رضا حاجی‌زاده از آمل، حسن رجایی‌فر از بابل، سید رضا طاهر از بابل، سید جواد اسدی از ساری، سعید کمالی‌کفراتی از میاندورود، محمود دادمهر از ساری، علی‌رضا بریری از بابلسر، علی عابدینی از فریدون‌کنار، حسین مشتاقی از نکا، رحیم کابلی از بهشهر و حبیب‌الله (بهمن) قنبری از بهشهر، 13 شهید مدافع حرم خان‌طومان هستند که تاکنون پیکر پاک شهیدان حبیب‌الله قنبری از بهشهر، سید رضا طاهر از بابل و حسین مشتاقی از نکا به وطن بازگشته است.

به گزارش فارس، از ابتدای کربلا تا کربلای انقلاب و دفاع مقدس عزیزان بسیاری رفتند اما برخی جاماندند؛ از کربلای دفاع مقدس جاماندند همچون شهید کابلی و شهید قنبری از بهشهر که این‌بار در حوزه سرزمینی سوریه در دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند.

آنان ماندند تا دوباره ما را بیدار کنند؛ تا تحولی در ما ایجاد کنند و ما را به خودمان و وظایف‌مان بیشتر آشنا کنند و تلنگری برای بیداری دوباره ما باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها