فرماندار مریوان گفت:برنامه ریزی‌های خوبی برای توسعه گردشگر در مریوان انجام شده است و در همین راستا ۱۷ بسته سرمایه گذاری از جمله ورزش‌های آبی، پالاگلایدر و ... تدوین شده و قرار است سرمایه گذاران تا ۷ ماهه آینده تعدادی از این بسته‌ها را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۳۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه مریوان ظرفیت‌های فراوانی برای گردشگری دارد، اظهار کرد: در گذشته ۱۲ دستگاه اجرایی هرکدام در دریاچه زریوار فعالیت می‌کردند و به گونه‌ای مدیریت واحدی نداشت، ولی حال با توجه به جلسات برگزار شده مدیریت واحد این جاذبه توریستی بر عهده فرماندار است.

وی افزود: برنامه ریزی‌های خوبی برای توسعه گردشگر در مریوان انجام شده است و در همین راستا ۱۷ بسته سرمایه گذاری از جمله ورزش‌های آبی، پالاگلایدر و ... تدوین شده و قرار است سرمایه گذاران تا ۷ ماهه آینده تعدادی از این بسته‌ها را فراهم کنند.

شفیعی به مسئله جشنواره ماهیگری مریوان اشاره و ذکر کرد: در راستای شناساندن مریوان به عنوان یک شهر توریستی قرار است در جمعه ۲۱ اردیبهشت فستیوال بین المللی ماهیگیری که یک روز بانشاط اجتماعی برای این شهر است برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه جشنواره ماهیگیری برنامه‌هایی از جمله طناب کشی، پرواز بادبادک، پالاگلایدر سواری و مسابقه عکاسی برای حاضرین اجرا می‌شود، ذکر کرد: در روز جشنوار ماهی گیری، پخت رایگان ماهی، آموزش پخت و نمایشگاه صنایع دستی این دیار برای شرکت کنندگان دردسترس است و امیدواریم با این کار صنعت توریست را در مریوان توسعه بدهیم.

فرماندار مریوان ضمن اشاره به اینکه در این جشنواره شرکت کنندگان خارجی حضور دارند، گفت: این جشنواره مهم شور نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری را به همراه دارد و در این زمینه در روز برگزاری برنامه‌های متعددی اجرا و به مدت ۳۷ دقیقه این مراسم از شبکه یک به صورت تولیدی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره موسیقی اصیل کُردی نیز برگزار می‌شود، افزود: تعدادی ماهی گیر حرفه‌ای در این فستیوال بین المللی حضور دارند که پس از صید ماهی آن را به آب می‌اندازند تا با این عمل فرهنگسازی در این خصوص انجام داده باشند.

شفیعی با تاکید بر این مهم که مهمان‌های خارجی سفیران خوبی برای جذب توریست در این دیار هستند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس برنامه‌های متعددی از جمله آفرود سواری و بازدید از جاذبه‌های مریوان برای مهمان‌های خارجی در نظر گرفته شده است و تمامی هزینه اسکان این افراد به همراه خورد و خوراک نیز رایگان می‌باشد.

فرماندار مریوان از حضور تقریبا ۱۰ کشور در این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به اعلام فدراسیون ۷۰۰ نفر در این مراسم شرکت خواهند کرد، ولی پیش بینی هیات اجرایی استان تعداد شرکت کنندگان نیز به بالای ۱ هزار نفر خواهد رسید.

گفتنی است: جشنواره ماهیگیری مریوان در روز جمعه ۲۱ اردیبشت در دریاچه مریوان و با قلاب انجام و برای عموم به صورت رایگان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات