خبرهای داغ:
استاندار قم مطرح کرد

افتتاح نخستین فاز بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی قم تا دو سال آینده/مدیران در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی نکنند

استاندار قم گفت: بیمارستان هزار تخت خوابی در استان در حال احداث است که فاز نخست آن تا دو سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۴۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
افتتاح نخستین فاز بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی قم تا دو سال آینده/مدیران در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی نکنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به وضعیت پروژه‌های درمانی استان قم اظهار کرد: بیمارستان هزار تخت خوابی در استان در حال احداث است که فاز نخست آن تا دو سال دیگر به بهره برداری می‌رسد، همچنین چند روز پیش هم بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی قلب در قم کلنگ زنی شد که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان تا سه سال دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای اینکه به کشور در زمینه توسعه اقتصادی کمک کنیم، راه این است که بخش‌های غیردولتی را وارد حوزه اقتصاد کنیم و در این راستا باید امکانات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار بدهیم.

استاندار قم افزود: کشور‌های پیشرفته به خوبی از سرمایه گذاران استقبال می‌کنند، در حالی که در کشور ایجاد ناامنی در ذهن سرمایه گذاران می‌کنند و همه دستگاه‌ها در طرح گذاری به دنبال اعمال حاکمیت هستند.

صادقی با اشاره به لزوم استقبال از سرمایه گذاران در استان قم اظهار کرد: مدیران دولتی نباید سرمایه گذاران را رها کنند و باید مشکلات آن‌ها را پیگیر باشند، مدیران دولتی باید با علاقه مندی با سرمایه گذاران برخورد کنند، آن‌ها در این زمینه وظیفه ملی دارند.

وی ادامه داد: اگر مدیران استان قم برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن نمی‌کنند حداقل سنگ جلوی آن‌ها نیندازند، مدیرانی که در استان در زمینه سرمایه گذاری کاری انجام می‌دهند، مدیران درجه یک هستند، شروع احداث بیمارستان هزار تخت خوابی با پیگیری مدیران استان بود و عوارض تعیین شده برای پروژه کاهش زیادی پیدا کرد، احداث بیمارستان هزار تخت خوبی دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و این پروژه به قول وزیر بهداشت در کشور بی نظیر است.

استاندار قم افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی خاتم پس از تکمیل می‌تواند که به عنوان مرکز سلامت و جذب گردشگر سلامت در استان مطرح شود، این بیمارستان پس از بهره برداری برای سه هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

صادقی با اشاره به لزوم حفظ منافع مردم استان قم اظهار کرد: باید مدیران ببینند که منافع استان در چه بخشی است و از ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه گذاری قم استفاده کنند، امنیت سرمایه گذاری در استان قم اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: آیندگان در خصوص عملکرد مدیران استان قم قضاوت می‌کنند و آن‌ها باید با پیگیری پروژه‌ها و استقبال از سرمایه گذاران کار‌ها را جلو ببرند که چنین راهبردی موجب ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

استاندار قم افزود: پروژه دریاچه نمک، فرودگاه قم، کمربندی قم و کوه نمک باید امسال آغاز شود؛ منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان باید برای احداث فرودگاه قم به دنبال سرمایه گذار باشد، ۸۵۰ نقطه میراث فرهنگی در استان قم داریم که این نقاط می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند، به عنوان مثال کاروانسرای دیرگچین می‌تواند یک منطقه میراثی ملی باشد.

صادقی با اشاره به لزوم توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: باید برای توسعه این نیروگاه‌ها در استان تلاش کنیم، ایجاد ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی در سال امکان پذیر است و تخصیص زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در قم صورت گرفته است، می‌توانیم که جزو بهترین استان‌ها در زمینه جذب سرمایه گذاری در کشور باشیم، ۵۵ درصد اقتصاد استان در زمینه دو بخش خدمات و گردشگری است و اداره کل میراث فرهنگی باید برای توسعه این بخش‌ها تلاش کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های استان قم باید در راستای توسعه استان باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار