خبرهای داغ:
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

دشمن درصدد القای ناامیدی به مردم است/ هر مطلبی را به نام دین تمام نکنیم

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امروز دشمن درصدد است به مردم القای ناامیدی کند بنابراین باید تلاش شود مردم را نسبت به نظام اسلامی امیدوار کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۴۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
دشمن درصدد القای ناامیدی به مردم است/ هر مطلبی را به نام دین تمام نکنیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر امروز در همایش بزرگ مبلغان که در آستانه ماه مبارک رمضان در تالار بیداری اسلامی جامعة الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: شغل‌ها، حرفه‌ها و کار‌های مختلفی در جامعه وجود دارد، ولی همه در یک سطح نیستند. هر میزان شغل و مسؤولیت انسان مهمتر باشد. فداکاری و تلاش برای تحقق آن بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ شغلی بالاتر از شغل هدایت نیست. در سوره حمد امر شده که هدایت را از خداوند بخواهید. اینکه امر به درخواست هدایت شده نشان می‌دهد بالاتر از هدایت وجود ندارد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مبلغان نیز مسؤول هدایت جامعه هستند گفت: انبیا نیز هدایت جامعه بشری را پیگیری می‌کردند. باید اهمیت کار را بدانیم، زیرا کار تبلیغ دین کار انبیا و با اهمیت است و از طرفی دیگر مسؤولیت‌آفرین و دشوار است.

وی عنوان کرد: کار مبلغان کمک به هدایت و نجات مردم از عذاب است. به این وسیله تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها آسان می‌شود. اگر انسان اهمیت امر تبلیغ را بداند از هیچ فرصت تبلیغی دریغ نمی‌کند. آنگونه که باید به تبلیغ پرداخته نمی‌شود، زیرا اهمیت آن را نمی‌دانیم.

مروی با بیان اینکه تاریخ تبلیغ به زمان پیامبر اکرم (ص) برمی گردد گفت: تبلیغ تاریخ دیرینه دارد و پیامبر اکرم (ص) نیز در زمینه اعزام مبلغ به مناطق مختلف تلاش داشتند و حتی در دوران ایشان مبلغانی به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: امروز نسل جوان از مراکز مختلف مورد هجوم تبلیغات دشمن است و تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، اینترنت، تبلیغات چهره به چهره و فردی وجود دارد و مسیحیت تبشیری در ایران به شدت فعال است و خانه به خانه می‌روند و با هر یک از افراد صحبت می‌کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: هدایت افراد در نظر است اگر جمعیتی برای تبلیغ نبود نباید دلسرد شد و باید روی همان جمعیت کار کنیم. جماعت تبلیغی از اهل سنت در روستا‌ها و مناطق محروم در خانه‌ها به صحبت می‌پردازند و موفق بودند.

وی احیای یک نفر را احیای جامعه عنوان کرد و افزود: باید با دست پر با مردم و مخاطبان مواجه شویم و کار را جدی بگیریم و برای کار اهمیت قائل شویم.

مروی با بیان اینکه مبلغان باید مخاطب خود را بشناسند گفت: پیامبر اکرم (ص) در سخنی فرمودند: ما مأمور شدیم که به اندازه فهم و استعداد مردم صحبت کنیم. ائمه اطهار (ع) قدرت درک و استعداد فرد را می‌سنجیدند و بر اساس قدرت درک مطلب را بیان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم میزان اعتقاد و عمق دینی را افزایش دهیم هر مطلبی را به نام دین تمام نکنیم و از کیسه دین و مقدسات خرج نکنیم بلکه از خود خرج کنیم و تنها بیان شود برداشت ما این است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: متأسفانه تنها برخی از منبر‌ها نقل خواب شده و جای روایت و آیات قرآن را گرفته است البته نمی‌خواهم خواب را منکر شوم برخی خواب‌ها رؤیای صادقه و معتبر است. باید کاری کنیم که مردم دنبال مباحث صحیح باشند نه اینکه احساسات مردم اغنا و تمام شود.

وی عنوان کرد: امروز سرعت مخابره سخنان زیاد است به طوری که نیم ساعت پس از سخنرانی در آمریکا پخش می‌شود در چنین شرایطی عده‌ای سخنان بدون سند و منطق بیان می‌کنند که با عقل و دین سازگاری ندارد و دین را ملعبه خواهش‌های عوام الناس قرار می‌دهند نمی‌دانم این افراد چه جوابی در روز قیامت دارند.

مروی با اشاره به اهمیت زمان‌شناسی گفت: نمی‌توان بدون در نظر گیری زمان برای مردم سخن گفت. باید محیط جامعه، شبهات و آسیب‌ها را شناخت. رهبر معظم انقلاب نیز در زمینه اهمیت زمان‌شناسی سخنانی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن همه توان خود را در مسئله فرهنگی مانند سست کردن اعتقادات مردم، بی اعتنایی به مراسم‌ها و مقدسات دینی و ایجاد شبهات مختلف قرار داده است. اگر دشمن در این قضیه موفق شود در دیگر صحنه‌ها نیز موفق می‌شود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه باید دوست و دشمن را شناخت اگر دشمن را نشناسیم نمی‌توانیم خود و جامعه را مصونیت ببخشیم گفت: رهبری بر دشمنی آمریکا و نظام سلطه تأکید می‌کند تا جامعه بداند دشمن آن‌ها چه کسانی هستند.

وی یادآور شد: اگر فردی دشمن را دوست بپندارد و دشمن را دشمن نداند نقطه آسیب محسوب می‌شود نه اینکه منبر‌ها از ابتدا تا آخر سیاسی شود و مردم زده شوند بلکه منبر‌ها باید از آیات و روایات غنی باشد و در بخشی مردم را آگاه و بیدار کنیم و بصیرت دهیم.

مروی خاطرنشان کرد: امروز دشمن درصدد است به مردم القای ناامیدی کند بنابراین باید تلاش شود مردم را نسبت به نظام اسلامی امیدوار کنیم. دشمن هیچ لحظه‌ای را برای از بین بردن نظام از دست نداده، ولی موفق نشده است دوام آورده و بر اصول ایستادیم و روز به روز کشور پیشرفت کرده است، ولی اخوان مسلمین یک سال بیشتر دوام نیاورد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در نوروز ۹۶ و ۹۷ در سخنرانی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را بیان کردند تا به مردم بیان شود اگر مردم دچار یأس شوند دشمن موفق شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار