خبرهای داغ:
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وضعیت پردیسان در حوزه فاضلاب به شدت نامناسب است اظهار کرد: اگر تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده و کمک دولت نباشد در آینده با بحران مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۵۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
فاضلاب پردیسان در آینده بحران بهداشتی و زیست محیطی ایجاد می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن بختیاری دوشنبه شب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت پردیسان در حوزه فاضلاب به شدت نامناسب است اظهار کرد: اگر تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده و کمک دولت نباشد در آینده با بحران مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه فاضلاب پردیسان مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ایجاد خواهد کرد افزود: رفع مشکل دفع فاضلاب جزو مطالبات اصلی مردم پردیسان است و دولت باید در این زمینه کمک کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای پردیسان گفت: متاسفانه جذابیت‌های لازم برای استفاده از پساب در شهر قم وجود ندارد و به همین خاطر سرمایه‌گذاران رغبت لازم را در این زمینه ندارند و چاره‌ای نیست جز اینکه با اخذ مبالغی از مردم و کمک دولت این کار را جلو ببریم.

وی افزود: به طور متوسط اگر در هر خانوار ۲۰ مترمکعب مصرف داشته باشیم در هر ماه حدود ۲ هزار تومان هزینه به مبلغ آب اضافه می‌شود و طوری محاسبات صورت گرفته تا مردم از نظر اقتصادی با مشکل مواجه نشوند.

بختیاری خاطرنشان کرد: استفاده از پکیج‌های موقتی و کوچک نیز در برنامه بود، اما در بلندمدت این کار به نتیجه نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بار اصلی خدمات ایام نیمه شعبان بر دوش شهرداری بوده است گفت: باید به دنبال این بود که این خدمات رسانی به نحوه شایسته به مردم و مسوولان اطلاع‌رسانی شود.
ارسال نظرات