دهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ژیار با افتتاح نمایشگاه‌ها و پخش فیلم‌های منتخب در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۷۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار با هدف معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری تبلیغاتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، بازسازی و تقویت سینمای کوتاه و معرفی، شناسایی و کشف استعداد‌های جوان برگزار شده است.

بعد از اعلام فراخوان جشنواره یک هزار و ٣٦٢ اثر شامل ۲۴۹ فیلم کوتاه، ۱۸۳ فیلمنامه، ۸۶۵ عکس و ۶۵ مجموعه عکس در دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه‌ای عکس و فیلم ژیار ثبت شد.

هیات بازبینی این دوره از جشنواره ژیار ٦٩ فیلم را شامل ۳۱ فیلم در بخش داستانی، ۱۸ فیلم در بخش مستند، ۱۵ پویانمایی و پنج فیلم در بخش تجربی برای رقابت در بخش نهایی این جشنواره معرفی کرد.

بعد از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۳۹ تک عکس از ۳۵ عکاس و پنج مجموعه عکس در بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره ژیار برگزیده شد که با هم رقابت می‌کنند.

دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار به دبیری سالم صلواتی از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت با شرکت استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان و همدان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

مجید برزگر، جلال نصیری‌هانیس و آیدا پناهنده کار قضاوت فیلم‌های بخش مسابقه دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی ژیار را بر عهده دارند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات