خبرهای داغ:
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به فعالیت 40 مرکز آموزشی، تخصصی ویژه دانش آموزان مبتلا به اختلال اوتیسم، گفت: تلاش داریم تا در همه استان ها مراکز جامعی برای آموزش به این دانش آموزان را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۲۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید قدمی در مراسم کلنگ زنی ساخت نخستین مرکز آموزشی تخصصی اوتیسم در قزوین، گفت: از هر 68 کودک یک نفر احتمال ابتلا به اوتیسم را دارد که باید مدارس و مراکز خاصی را برای این دانش آموزان فراهم کنیم.
وی با اشاره به تحصیل 2 هزار و 100 دانش آموز اوتیستیک در مدارس استثنایی کشور، اضافه کرد: در استان هایی که فاقد مدارس ویژه هستند با تشکیل کلاس ضمیمه در مدارس استثنایی، این دانش آموزان تحت پوشش قرار می گیرند.
قدمی با اشاره به 2 طیف با بهره هوشی عادی و پایین در بین کودکان مبتلا به اوتیسم، گفت: دانش آموزان با بهره هوشی عادی در قالب طرح تلفیقی فراگیر در کنار دانش آموزان مدارس عادی تحصیل می کنند.
وی در خصوص کمبود نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، افزود: برای جبران این مساله نیز علاوه بر درخواست سهمیه استخدامی از آموزش و پرورش، به خانواده ها اجازه داده ایم تا ضمن دریافت هزینه های لازم از این سازمان، فرزندان خود را نزد مراکز خصوصی ببرند.
قدمی خاطرنشان کرد: به همین منظور امسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای خدمات حمایتی به آموزش و پرورش استثنایی استان ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برنامه های مختلف آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان استثنایی در سال جاری، اظهار کرد: بودجه سازمان برای این منظور 15 درصد افزایش یافته و تلاش داریم تا برنامه های مناسبی را در حوزه آموزشی و ورزشی و نیز آموزش های تلفیقی،دوره های ضمن خدمت تخصصی و توسعه آموزش های فنی به مورد اجرا درآوریم.
قدمی با اشاره به ادامه احداث مدارس استثنایی مختلف در سطح استان های کشور، گفت: این سازمان مانند دیگر مدارس جهان با اجرای طرح آموزش تلفیقی فراگیر به دنبال تحصیل دانش آموزان استثنایی در کنار سایر دانش آموزان مدارس عادی است.
هم اکنون 140 هزار دانش آموز در یک هزار و 570 مدرسه استثنایی کشور تحصیل می کنند.
23 هزار نفر در کشور آموزش و هدایت دانش آموزان استثنایی را برعهده دارند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها