کارشناس تربیت مربی نوجوانان و جوانان گفت: تربیت هدفمند در دین مبین اسلام بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۸۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام وکیلی  در دوره کشوری تربیت مربی جوانان و نوجوانان که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در مجتمع آموزشی امام رضا (ع) برگزار شد، به تبیین تاثیر تربیت بر سبک زندگی انسان پرداخت و اظهار کرد: سبک زندگی به معنی مجموعه رفتار‌های انسان در دوران حیات است، لذا هر انسانی از یک نوع سبک زندگی برخوردار است و در همین راستا حضرت محمد (ص) خطاب به مومنان می‌فرمایند: از غذای دشمنان من نخورید و از روش و سیره دشمنان من پیروی نکنید.

وی ادامه داد: مبحث تربیت بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر انسان به صورت دقیق تربیت را بشناسد، توانایی تبیین جایگاه تربیت در لایه‌های زندگی را به دست خواهد آورد، بدین ترتیب شناخت تربیت باعث رشد سبک زندگی انسان می‌شود.

کارشناس تربیت مربی نوجوانان و جوانان به تشریح واژه تربیت پرداخت و افزود: کلمه تربیت و پرورش در روانشناسی یعنی تغییر هدفمند و پایدار یک موجود که اگر به صورت هدفمند تغییرات در آن موجود ایجاد شود و بعد به مرحله پایداری برسد می‌توان بیان کرد که آن را تربیت کرده‌ایم.

حجت الاسلام وکیلی تعلیم و تربیت را به دو بخش ارزشی و غیر ارزشی تقسیم کرد و گفت: تربیت به هدف مدنظر بستگی دارد، لذا بر اساس اهداف، تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد، از این رو امکان دارد هدف، تربیت یک انسان قاتل باشد و از سوی دیگر ممکن است هدف، تربیت یک عالم ربانی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها