مسئول سابق سازمان بسیج کارگری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

اشتغالزایی بسیج در مناطق محروم با کار جهادی/ الزامات توسعه اشتغال در دستان دولت است

مسئول سابق سازمان بسیج کارگری کشور گفت: بسیج در سال گذشته با کارجهادی توانست میزان قابل توجهی اشتغال بخصوص در روستاها و مناطق محروم ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۹۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶

محمد ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به رکود چندساله حاکم بر صنایع تولیدی ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: اشتغال زمانی ایجاد می شود که ظرفیت تولید واحدهای تولیدی و صعنتی ما به حداکثر برسد. وقتی واردات بی رویه ادامه داشته باشد، نه تنها به ظرفیت تولید افزوده نمی شود بلکه همان 30 الی 40 درصد ظرفیت تولید خود را نیز به این دلیل که توان رقابت و مقابله از لحاظ قیمت تمام شده با کالای وارداتی یا قاچاق ندارد را از دست می دهد.

مسئول سابق سازمان بسیج کارگری کشور تصریح کرد: اگر واقعا بخواهیم یک حرکت جدی و عمقی برای مسئله تولید و اشتغال داشته باشیم باید بستر سازی‌مان برای مبارزه با قاچاق و واردات کالا به صورت عملی باشد.

وی با بیان اینکه کارخانه های بسیاری در سراسر کشور با کمتر از حتی 40 درصد ظرفیتشان در حال فعالیت هستند، گفت: با اینکه در پی تصمیمات اشتباه دولت در عرصه اقتصاد، رکود شدیدی بر صنایع تولیدی کشور حاکم شد، اما یقینا با کار جهادی می توان به چشم اندازهایی که رهبر انقلاب برای اقتصاد ایران در نظر دارند رسید.

این کارشناس مسائل اقتصادی به عملکرد قابل توجه بسیج در عرصه اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: بسیج در سال گذشته با کارجهادی توانست میزان قابل توجهی اشتغال بخصوص در روستاها و مناطق محروم ایجاد کند؛ بسیج نشان داد که با همت و پشتکار و صد البته با مدیریت جهادی می توان اتفاقات خوبی را در اقتصاد و صنعت کشور رقم زد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت های اشتغالزایی بسیج در زمینه صنایع های محلی و کوچک و کسب و کارهای خانگی بوده است، دولت هم باید از این الگو برای احیا و توسعه فعالیت های صنایع بزرگ و شهرک های صنعتی استفاده کند و به سرعت وارد عرصه صادرات بشود.

مسئول سابق سازمان بسیج کارگری یادآور شد: دولت باید بر مسئله اشتغال پایدار تمرکز داشته باشد و به فکر احیا کارخانجات بزرگ باشد که ظرفیت زیادی دارند اما به دلیل عدم حمایت لازم از سوی دولت با رکود مواجه شده اند.

کریمی در خاتمه به مسئله رقابت کالای ایرانی و خارجی گفت: وقتی به تولیدکننده می گوییم که به فکر ارتقا سطح کیفی محصولاتت باش می گوید من هم دوست دارم چنین کاری کنم اما برای این ارتقا نیاز به الزاماتی دارم که این نیازمندی ها در دستان دولت است؛ در واقع تولید کننده نیاز به تسهیلاتی ارزان قیمت است که این در اختیار دولت و بانک ها قرار دارد و دولت باید پاسخگوی دغدغه فعالان عرصه تولید باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار