با توئیت غیر منتظره ترامپ برای اعلام تصمیمش در مورد توافق هسته‌ای، نفت از قیمت قبلی عقب‌نشینی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۴۸۸۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار اعلام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعمال یا عدم اعمال مجدد تحریم‌های ایران هستند، قیمت نفت از بالاترین رقم 3 سال و نیم اخیر در معاملات امروز عقب‌نشینی کرد.

اگر ترامپ آمریکا را از توافق چندملیتی توافق هسته‌ای با تهران بیرون بیاورد، صادرات نفت ایران خسارت خواهد دید و عرضه در بازاری که پس از سال‌ها به توازن رسید، کم خواهد شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 67 سنت کاهش 70.06 دلار فروخته شد. قیمت این نوع نفت روز گذشته برای نخستین بار از نوامبر 2014 به بالای 70 دلار در هر بشکه رسیده بود.

هر بشکه نفت برنت با 69 سنت کاهش 75.48 دلار معامله شد. نفت برنت روز گذشته به 76.17 دلار نیز رسیده بود.

ترامپ دیروز اعلام کرد که تصمیم خود مبنی بر ماندن در توافق یا اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران را امروز ساعت 2 بعدازظهر به وقت ایالت‌های شرق آمریکا برابر با 10:30 شب به وقت تهران اعلام خواهد کرد که 4 روز زودتر از موعد مقرر است.

ویرندرا چائوهان، تحلیلگر نفت در انرژی اسپکت در سنگاپور گفت: «تا زمانی‌که ما شفافیت بیشتری در مورد قصد ترامپ دریافت کنیم، بعید است قیمت نفت روند افزایشی داشته باشد.»

وی افزود: «اگر فرض کنیم که ترامپ به تحریم‌های سال 2012 بازگردد، برآورد ما حذف 400 هزار بشکه در روز نفت ایران از بازار بر اساس ارقام جدید صادرات نفت این کشور است. هر رقمی بیش از این رقم برای قیمت نفت افزایشی خواهد بود.

ارسال نظرات