مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از مشارکت بالغ‌بر 50 هزار نفر روز در اردوهای جهادی بسیج طی سال گذشته خبر داد و گفت: جهادگران بسیجی آماده ارائه خدمات همه‌جانبه به محروم‌ترین روستای گیلان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۶۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

 

سرهنگ احمد ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت با تبریک هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج سازندگی در بخش‌های جهادی و محرومیت‌زدایی گام‌های بلندی برداشته و خدمات آن در جامعه ملموس است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به خدمات جهادگران بسیجی در نقاط محروم استان گیلان افزود: توسط بسیجیان جهادی استان گیلان خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان، خدماتی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی به مردم مناطق محروم استان گیلان داده‌شده است.

 

وی با اشاره به خدمات حوزه عمرانی در مناطق محروم گیلان گفت: بسیج سازندگی توانسته در سال گذشته در راستای محرومیت‌زدایی یک هزار واحد مسکونی را برای مستضعفان و محرومان کمیته امداد امام خمینی(ره) بسازد.

 

ابراهیمی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افزود: به همت جهادگران بسیجی و خیرین توانسته‌ایم 200 کانکس تهیه و زلزله‌زدگان 11 روستای از دهستان بیو نیگ توابع دالاهو کرمانشاه را به‌صورت موقت ساماندهی کنیم و اکنون نیز بسیج سازندگی استان گیلان به همراهی جهادگران استان مازندران در تلاش است تا مسکن موردنیاز مددجویان بهزیستی کرمانشاه را بسازد.

 

وی افزود: به همت خیرین و مردم نوع‌دوست گیلان بسیج سازندگی توانست بالغ‌بر 200 کامیون اقلام موردنیاز ضروری و کالای اساسی را به مردم زلزله‌زده کرمانشاه ارائه کند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به خدمات حوزه کشاورزی ارائه‌شده از سوی جهادگران بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: جهادگران بسیجی با مشارکت در طرح همگام با کشاورز توانسته‌اند در به زراعی و علمی کردن زراعت برنج در سطح استان گام‌های بلند علمی بردارند که در میزان تولید برنج و کیفیت آن بسیار تأثیرگذار است.

 

ابراهیمی از اعزام گروه‌های جهادی برای تمامی شهرستان‌های استان گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال نیز در امتداد خدمات ارائه‌شده از سوی بسیج سازندگی گروه‌های جهادی به‌تمامی شهرستان‌های استان گیلان به جهت محرومیت‌زدایی اعزام خواهند شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای بسیج سازندگی در ارائه خدمات همه‌جانبه در مناطق محروم گیلان خاطرنشان کرد:  جهادگران بسیجی در محروم‌ترین نقاط استان گیلان آمادگی دارد تا با دستگاه‌های اجرای در ارائه خدمات همکاری کند و در این راستا از تمام توان خود بهره خواهد گرفت.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌ها نقاطی به‌عنوان منطقه هدف ارائه خدمات ویژه سازندگی شناسایی‌شده تصریح کرد: بسیج سازندگی با استقرار در محروم‌ترین نقطه استان گیلان به مدت سه تا پنج سال در تلاش است تا محرومیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به‌صورت تمام و کمال از بین ببرد.

 

ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج سازندگی تمامی قطب‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی را شناسایی کرده و با ساماندهی، تسهیلات دهی و ترغیب مردم در تلاش است تا تولید محصولات خاص مناطق را تقویت کند و تاکنون نیز بالغ‌بر 17 صنایع استان را ساماندهی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در تمام شهرهای استان گیلان نمایشگاه‌های اقتصادی مقاومتی برای حمایت و فروش کالاهای تولیدشده مردم برپاشده خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه تولیدات روستائیان به‌صورت مستقیم عرضه می‌شود، مردم نیز می‌توانند محصولات سالم و باقیمت به‌صرفه را تهیه و به سد کالای خود بیفزایند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از مشارکت بالغ‌بر 50 هزار نفر روز در اردوهای جهادی طی سال گذشته خبر داد گفت: این تعداد از جهادگران بسیجی در اردوهای یک، سه، پنج و هفت‌روزه حضور داشتند و در فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی ارائه خدمات کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات