خبرهای داغ:
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی، در تشریح برنامه های این سازمان، گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد داوطلب محور بوده و داوطلبان در اجرای طرح ها و برنامه های آن نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۸۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر دارای معاونت های امداد و نجات، داوطلبان، جوانان و آموزش و پژوهش و بهداشت درمان و توانبخشی می باشد که هر کدام از این معاونت ها در راستای تحقق اهداف و اصول هلال احمر فعال هستند.

وی ادامه داد: معاونت امداد و نجات در امر امداد ونجات در حوادث و سوانح فعال بوده و در سطح استان در زلزله ایوق سراب و سیل آذرشهر و عجب شیر و بالغ بر 1400 حوادث جاده ای و کوهستانی و روستایی امدادرسانی های لازم را انجام داده و علاوه بر حوادث داخل استان در خارج از استان نیز در حوادث ملی مانند حادثه زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای تهران – یاسوج ایفای وظیفه کرده است.

کنعانی خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان فعالیت این معاونت از پیش دبستانی آغاز و تا سطح  دانشگاه و سن 29 سالگی  ادامه دارد و برنامه های مختلفی مانند دادرس در مدارس در سطوح شهرستانی و استانی و کشوری بمنظور ارائه آموزش های امدادی به دانش آموزان برگزار می شود و دانش آموزان آموزش های کمک های اولیه و اطفا حریق را فرا می گیرند، کانون های دانشجویی و طلاب از دیگر کانون های جوانان است .

وی در تشریح وظایف معاونت داوطلبان گفت: داوطلبان پلی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است و اقشار مختلف می توانند کمک معنوی و فکری به آن کنند.

کنعانی اضافه کرد: تقریبا همه برنامه های هلال احمر با رویکرد امدادی و ارتقا سطح آموزش های امدادی انجام می شود و در این خصوص معاونت آموزش و پژوهش بصورت تخصصی پیگیر پیاده کردن برنامه های آموزش های تخصصی و همگانی است.

وی در توضیح معاونت بهداشت درمان و توانبخشی گفت: هلال احمر از طریق این معاونت اقدام به ارائه خدمات درمانی به مصدومان و کمک به امر سلامت و توانبخشی جامعه می کند که در این خصوص جمعیت هلال احمر استان دارای یک بیمارستان سیار با سازه بادی دارد که در مانورهای بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت داشته و خدمات شایانی را به مردم بصورت رایگان ارائه و در خارج کشور نیز هلال احمر در امر پوشش امدادی اجتماع بزرگ اربعین حسینی ایفای وظیفه کرده است.

ارسال نظرات