فرماندار مریوان از برگزاری فستیوال بین المللی ماهیگیری باحضور مهمانان داخلی وخارجی در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۴۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد شفیعی فرماندارمریوان گفت: در راستای شناساندن مریوان به عنوان یک شهر توریستی، فستیوال بین المللی ماهیگیری در دریاچه زریبار این شهر برگزار می‌شود.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه در این جشنواره ۷ کشور از سراسر جهان و ۱۷ استان کشور حضور دارند، گفت: بر همین اساس برنامه‌های متعددی از جمله آفرود سواری و بازدید از جاذبه‌های گردشگری مریوان برای مهمان‌های خارجی در نظر گرفته شده است.

وی شور و نشاط اجتماعی و توسعه گردشگری را ازمهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود:در این زمینه برنامه‌های متعددی اجرا و به مدت ۳۷ دقیقه این مراسم از شبکه یک سیما به صورت تولیدی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هیات اجرایی استان بیش از ۱ هزار نفر در این جشنواره شرکت خواهندکرد.

شفیعی گفت: اجرای برنامه‌هایی از جمله طناب کشی، پرواز بادبادک، پالاگلایدر سواری و مسابقه عکاسی، پخت رایگان ماهی، آموزش پخت، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و موسیقی اصیل کُردی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه جشنواره ماهیگیری اجرا می‌شود.

وی افزود: تعدادی ماهی گیر حرفه‌ای در این فستیوال بین المللی حضور دارند که پس از صید ماهی آن را به آب می‌اندازند تا با این عمل فرهنگسازی در این خصوص انجام داده باشند.

این جشنواره بزرگ ساعت ۸ صبح روز جمعه در دریاچه زریوار با اجرای اقبال واحدی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727


 
ارسال نظرات