معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تدوین سند ارتقای وضعیت اجتماعی و معیشتی زنان و خانواده در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۵۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان,به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس؛ معصومه ابتکار در دیدار با فعالان اجتماعی فرهنگی حوزه زنان و خانواده استان گفت: طرح‌های توان افزایی زنان روستایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی هم در دردستور کار قرار دارد.
وی گفت: اجرای طرح‌های کار افرینی زنان وبهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد در رسیدگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی هم دردستور کار قرار دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در طرح‌های کار افرینی هم دو نوع تسهیلات پایدار و فراگیر به فعالان این حوزه پرداخت می‌شود که سهم زنان مشخص شده است.
ابتکار گفت:مشاغل خانگی زنان سهم مهمی در تولید کالای ایرانی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی داشته و هم اکنون ۲۲ درصد از تولید ناخالص ملی کشور به کار خانگی زنان اختصاص دارد.
وی افزود: ۷۵ درصد از صنایع دستی ایران را زنان تولید می‌کنند که باید از نظر کیفیت، استاندارد و بازار کار آن ارتقا داده شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این که مشاغل غیر رسمی آمار اشتغال در کشور را پایین آورده گفت: سعی داریم آمار کار خانگی و کار‌های غیر رسمی را در آمار اشتغال رسمی بگنجانیم.
ابتکار افزود: ستاد ملی زن و خانواده  به دستور رئیس جمهورتشکیل شده و دنبال تصویب برنامه‌های این ستاد در دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی گفت: این طرح برای جامعه زنان و خانواده ایرانی بسیار کلیدی و مهم است.
استاندار هرمزگان هم در این نشست بر ترویج فرهنگ پوشش زنان بومی استان تاکید کرد و گفت: پوشش زنان هرمزگانی باید در اولویت قرار گیرد.
امروز همچنین ابتکار نمایشگاه توانمندی زنان استان را افتتاح و ازآن بازدید کرد.
شرکت در شورای اداری و دیدار با زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به هرمزگان است.

ارسال نظرات