معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری:

اجرای طرح استفاده از پوشش سنتی زنان در ادارات هرمزگان مناسب است

بندرعباس - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از دکتر همتی استاندار هرمزگان برای اجرای طرح استفاده از پوشش سنتی زنان در ادارات استان هرمزگان قدردانی می کنم.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۱۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان ؛ معصومه ابتکار سه شبه شب در دومین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه یکی از ابعاد تحقق عدالت دسترسی به فرصت ها برای تمامی آحاد جامعه و زنان و مردان است، عنوان کرد: این امر سرلوحه سیاست ها و برنامه های دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی ادامه داد: در امر تحقق عدالت برای زنان و مردان تکالیفی وجود دارد که مدیران براساس آن باید در دولت دوازدهم گام بردارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اختصاص 30 درصد از پست های مدیریتی به بانوان از تکالیفی است که در شورای عالی اداری نیز مصوب شده و یکی از زمینه ها برای خدمت رسانی بهتر حضور بانوان توانمند در عرصه های مدیریتی است و باید برای آن برنامه ریزی کنیم تا به اهداف این بخش دست یابیم.

ابتکار توجه به خانواده را از سیاست های مهم دولت دانست و بیان داشت: اجرای آموزش های قبل، حین و پس از ازدواج و ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روان شناختی برای خانواده ها از موضوعات مهم است که تکالیف آن در قانون برنامه آمده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح های بسیار خوبی را با بخش های مختلف اجرا می کنیم که یکی از آنها آموزش تولید محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی و ارائه آموزش های کارآفرینی مشاغل سبز به بانوان است و برای توان افزایی اقتصادی بانوان نیز طرح ملی داریم که ابلاغ استانی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: حمایت از سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیردولتی در حوزه زنان و خانواده از دیگر برنامه هاست که در اجرای طرح ها از آنها بهره خواهیم برد.

ابتکار با اشاره به پوشش سنتی زنان هرمزگان، تصریح کرد: از دکتر همتی استاندار هرمزگان برای اجرای طرح استفاده از پوشش سنتی زنان در ادارات استان هرمزگان قدردانی می کنم که به تقویت هویت ملی، عفاف و حجاب، تولید داخل و ایجاد نشاط کمک خواهد کرد و اگر در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه ها هم توسعه یابد موجب افزایش شادابی خواهد شد.

وی گفت: آموزش مهارت های زندگی برای نسل جوان بسیار ضروری است و با همراهی و مشارکت دانشگاهیان متناسب با شرایط بومی استان باید اجرایی شود.

ارسال نظرات