خبرهای داغ:
قوی دل مسئول بسیج سازندگی ناحیه بجنورد در سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری به خبرنگار ما گفت: غنی‎سازی اوقات فراغت ، کمک به دولت در اجرای پروژه‎های محرومیت‎زدایی و کمک به ایجاد زمینه آموزش و اشتغال جوانان از اولویت های این سازمان است.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۲۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ قوی دل مسئول بسیج سازندگی ناحیه بجنورد پیرامون فعالیت های بسیج سازندگی  و خدمات آن در سال گذشته به خبرنگار ما گفت: مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت ماه سال 79 دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند و در راستای انجام وظیفه خود سه اولویت بر عهده دارد ، غنیسازی اوقات فراغت ، کمک به دولت در اجرای پروژههای محرومیتزدایی و کمک به ایجاد زمینه آموزش و اشتغال جوانان از اولویت های این معاونت است.

قوی دل در بیان و تشریح گزارش عملکرد سال گذشته سازمان بسیج سازندگی این ناحیه، خاطرنشان کرد: اعزام  بیش از 4 هزار نفر از بسیجیان در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم از نخستین برنامه‌‌های این سازمان بوده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بجنورد تصریح کرد: از عمده فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته می توان به سم پاشی اماکن دامی با همکاری اداره دامپزشکی،دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان دفاع مقدس،ارائه خدمات مشاوره رایگان و اعزام کارشناسان حقوقی و پزشکی به روستاهای سلولی و شاه اجاقی با همکاری معاونت حقوق دانان و بسیج جامعه پزشکی،برگزاری برنامه های اقتصاد مقاومتی،برگزاری مسابقات ورزشی و اعطای بسته های فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد می توان  اشاره داشت.

 

* بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج در مسیر خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی پیشتاز است

وی افزود: از عمده پروژه های صورت گرفته در این زمینه می توان به ساخت خانه عالم روستای علی گل،ساخت مسجد روستای شیخ تیمور،ساخت مسجد ویلاشهر و آبرسانی کشاورزی روستای گریوان اشاره داشت.

 

*اجرای طرح تسهیلات اقتصاد مقاومتی درناحیه بسیج بجنورد

قوی دل یادآور شد: بسیج سازندگی ناحیه بجنورد در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی با رویکرد طرح تسهیلات اقتصادی مقاومتی فعالیت‌های جدی را آغاز کرده است.

قوی دل تصریح کرد: ارئه تسهیلات در عرصه های پرورش قارچ-زنبورعسل-پرورش ماهی-پرورش طیور ،صنایع تبدیلی،صنایع بسته یندی حبوبات و خشکبار،میوه خشک،گلخانه،گیاهان دارویی در ناحیه بجنورد از جمله طرح‌های اجرایی جهاد سازندگی مقاومت بسیج در طول این مدت با شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

 

* ارائه  آموزش های فنی و حرفه ای  و اقتصاد مقاومتی

وی اظهار کرد:در سال گذشته بیش از 300 نفر از بسیجیان آموزش های لازم در قالب فعالیت های چرم دوزی ،قالی بافی،گلیم بافی،تابلوفرش، عروسک بافی، ویترای(نقاشی روی شیشه) و سرمه دوزی داده شد.

 

* عرصه نهضت سواد آموزی توسط مربیان بسیجی

وی اضافه کرد: در این مدت کوتاه با تلاش و همت جوانان بسیجی و با تکیه بر دانش بومی و شناسایی افرادکم سواد و بیسواد  بین سنین 10 الی 49 سال توسط مربیان بسیجی آموزش هایی در قالب کلاس های سواد آموزی ،تحکیم و انتقال داده شد.

 

*اجرای220 هکتار نهال کاری و کپه کاری با همکاری اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بجنورد

مسئول بسیج سازندگی ناحیه اظهار کرد: در سال گذشته از دیگر کار های خوب صورت گرفته می توان به انعقاد قرارداد با منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهت کپه کاری و نهال کاری در منطقه گیفان اشاره داشت که ثمره این انعقاد قرارداد ایجاد اشتغالزایی به طور مستقیم برای 900 نفر در روز است.

قوی دل در پایان اضافه کرد: مردمی کردن اقتصاد از الزامات اقتصاد مقاومتی است و حرکت به سمت ایجاد اقتصاد پایدارمهمترین هدف سازمان بسیج سازندگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها