خبرهای داغ:
استاندار قم:

دریافت کپی مدارک از مردم در ادارات ممنوع است

استاندار قم گفت: طرح ملی استعلام اصالت هویت بر خط به صورت کاملا رسمی عملیاتی خواهد شد و از فردا به هیچ وجه کپی مدارک در ادارات از مردم اخذ نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۷۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
دریافت کپی مدارک از مردم در ادارات ممنوع است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح ملی استعلام اصالت هویت بر خط که با برقراری ارتباط مستقیم ویدئویی با سالن جلسات وزرات کشور در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح ملی استعلام اصالت هویت برخط موجب تسریع در ارائه خدمات به مردم می‌شود، اظهار کرد: این طرح در استان قم از دی‌ماه سال ۹۴ آغاز شده و امروز در بسیاری از ادارات استان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد شخصی بنده عملیاتی شدن این طرح زمان زیادی برده است، عنوان کرد: در عرصه استفاده از سیستم‌های الکترونیکی باید گام‌های بیشتری برداریم چراکه با استفاده از این سیستم‌ها در حوزه‌های مختلف به راحتی می‌توانیم فعالیت داشته باشیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه برای اجرایی کردن این طرح در جامعه آماری بزرگتر نیازمند همکاری هستیم، مطرح کرد: ادارات نباید منتظر باشند دستگاهی مانند استانداری آن‌ها را رو به جلو هدایت کند بلکه خودشان باید برای استفاده از این سیستم‌ها پیش‌قدم شوند.

وی ادامه داد: می‌توانیم با استفاده از سیستم‌های فناوری عملکرد بهتری را از خود به جای بگذاریم چراکه با استفاده از آن‌ها می‌توانیم خدمات سریع‌تری را به مردم ارائه داده و از سردرگمی‌های بسیار جلوگیری کنیم.

صادقی با بیان اینکه شهرداری و مخابرات ارتباط خوبی را با ثبت احوال برقرار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سرور‌های سیستم‌ها نیز می‌توانند ارتباط خود را با ثبت احوال برقرار کنند که لازمه آن ایجاد ارتباط مستقیم و تفاهم نامه است که هیچ‌گونه هزینه خاصی را نیز در بر ندارد، ولی می‌تواند کار را با قدرت بیشتری پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح را با سرعت بیشتری اجرایی کنیم، تصریح کرد:همچنان که استان قم در پایلوت‌ها موفق عمل کرده است به دنبال این هستیم طرح‌ها را قبل از افتتاح رسمی عملی کنیم و این حرکت شدنی است.

استاندار قم با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح ۳۰۰ میلیون تومان در طول سال صرفه‌جویی می‌شود، یادآور شد: تلف شدن وقت و عصبی شدن مردم در ادارات برای ارائه مدارک مختلف موجب ایجاد درگیری میان ارباب رجوع و خدمت‌گذاران می‌شد که با عملیاتی شدن این طرح از این مسائل جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال عملیاتی کردن هرچه سریع‌تر این طرح هستیم، اضافه کرد: این سیستم به صورت کاملا رسمی عملیاتی خواهد شد و از فردا به هیچ وجه در ادارات کپی مدارک از کسی اخذ نخواهد شد.
ارسال نظرات