معافیت فعالان مناطق آزاد اقتصادی و تجاری ازبکستان از مالیات

عبدالله اف با اشاره به فعالیت هفت منطقه آزاد اقتصادی و تجاری و هفت منطقه آزاد داروسازی در ازبکستان یادآور شد: شرکت کنندگان در این مناطق از مالیات در حوزه های مختلف معاف هستند.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۹۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بهادر عبدالله اف در نشست با مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه مازندران از ظرفیت های زیادی برخوردار است و باید مناسبات با آن را تعمیق بخشیم به ویژگی منحصربفرد مازندران اشاره کرد و گفت: تولید ماهیان خاویار از جمله مزیت های استان در دنیا است.

وی افزود: ما باید از ظرفیت های فنی و شیلاتی ایجاد شده در مازندران بهره گیریم و این امر در توسعه روابط دو جانبه بین مازندران و ازبکستان مهم و ارزشمند خواهد بود.

سفیر ازبکستان در ایران ادامه داد: ازبکستان در سال های اخیر به عنوان کشور مستقل جایگاه خاصی را در جامعه جهانی به خود اختصاص داده است و بنا به زحمات مردم از یک کشور عقب افتاده کشاورزی به یک کشور صنعتی و مدرن تبدیل شده ایم.

وی افزود: در کشور ما کارخانه های مدرن و پیشرفته پتروشیمی، نساجی، ماشین سازی در حوزه های مختلف ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است و سالانه ۳۰۰ هزار اتومبیل مختلف در این کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه ازبکستان دارای ظرفیت قابل توجه در عرصه صنایع است و با ۳۹۰ کشور خارجی تبادلات صادراتی دارد گفت: می تواند با کشورهای همسایه در زمینه های مختلف محصولات پتروشیمی، ماشین سازی، داروسازی و غیره تبادل داشته باشد.

سفیر ازبکستان یادآور شد: در بازار ازبکستان بیش از هزار برند محصولات خارجی وجود دارد و با ابتکار ریاست جمهوری این کشور، محصولات کشاورزی به بیش از ۸۵ کشور دنیا صادر می شود.

عبدالله اف افزود: همچنین استراتژی اقدامات جامع در این کشور تصویب شد و توسعه بیش از پیش اقتصادی و اجتماعی در آن مدنظر قرار گرفته و اولویت های مهم نیز پیش بینی شده است.

وی ارتقای ظرفیت صادرات، اصلاح کشاورزی با سود و سرمایه گذاری هدفمند برای استحصال کالای صادراتی در این کشور را از جمله سیاست ها و راهبردها بیان کرد و گفت: همچنین آزادسازی تبادل ارزی بر اساس استانداردهای بین المللی صورت گرفته و سیاست ارزی این کشور پاسخگوی تجارت شده است.

وی با اشاره به فعالیت هفت منطقه آزاد اقتصادی و تجاری و هفت منطقه آزاد داروسازی در ازبکستان یادآور شد: شرکت کنندگان در این مناطق از مالیات در حوزه های مختلف معاف هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار