خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) اذعان کرد:

آثار شهید مطهری بدون استثنا قابل استفاده هستند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که شهید مطهری در حوزه اصلاح دینی انجام داده همین است که برخی مفاهیم اسلامی که در ذهن مردم به صورت وارونه جلوه‌گر شده بود، توضیح می‌داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۰۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مهدی مهدی جو نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که شهید مطهری در حوزه اصلاح مور دینی انجام داده همین است که برخی مفاهیم اسلامی که در ذهن مردم به صورت وارونه جلوه‌گر شده بود، توضیح می‌داد که باید معانی درست اینها را در نظر داشته باشیم، مانند مفهوم توکل، زهد، شفاعت، تقیه و انتظار فرج که ممکن است گاهی تصور غلطی از اینها داشته باشیم و موجب انحطاط جامعه مسلمانان شود و خیلی‌ از این مسائل را ایشان مورد بحث قرار داده‌اند.
وی افزود: آثار و اندیشه‌های استاد مطهری به گونه‌ای دارای جامعیت است که با گذشت چند سال، کهنه نمی‌شود؛ به گونه‌ای که بسیاری از مباحث مطرح شده در این آثار،‌ مرتبط با مسائل امروز جامعه است.
این مسئول ادامه داد: اگر مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی را آثار استاد مطهری تبیین می‌کند و این آثار بدون استثنا قابل استفاده است، به این نتیجه می‌رسیم که طلاب می‌بایست، در تبیین مبنای نظام فکری باید انس بیشتری با آثار شهید مطهری داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی جو با تأکید بر این که آثار شهید مطهری زمان دار نیست، خاطرنشان کرد:‌ آثار و اندیشه‌های استاد مطهری به گونه‌ای دارای جامعیت است که با گذشت چند سال، کهنه نمی‌شود؛ به گونه‌ای که بسیاری از مباحث مطرح شده در این آثار،‌ مرتبط با مسائل امروز جامعه است.
حجت الاسلام مهدی جو در پایان یادآور شد: مطالعه آثار شهید مطهری می تواند گره های متعددی را از نسل و جامعه ی امروز ما بگشاید؛ یکی اینکه چون تداوم یافتن نظام اسلامی وابسته به تداوم یافتن هویت ایدئولوژیک نظام اسلامی در ذهنیت جمعی است و همچنین از آنجا که هویت ایدئولوژیک نظام اسلامی مبتنی بر تفکر علامه مطهری است، بنابراین بقای خط فکری علامه شهید در جامعه، به معنی پیوستگی و تداوم یافتن حیثیت ماهوی نظام اسلامی است.
1008/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار