مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: جهت حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال در نظر داریم فروشگاه‌های مجازی تولیدات ایرانی را راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۳۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار روحانی امروز در نشست خبری هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۹ است که هدف از تشکیل این سازمان استفاده از شور و ظرفیت جوانان و رفع محرومیت‌ها در نقاط محروم کشور است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب از سال ۹۱ وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شد و در این عرصه اقدامات مختلفی را انجام داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی به فعالیت ۳۲۰ هزار نفر روز اردوی جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، تربیت بدنی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و ... در سال گذشته اشاره کرد.

وی افزود: دانش‌اموزان جهادگر در سال گذشته ۲۰۰ مدرسه را بهسازی، مرمت و زیباسازی کردند و با این اقدام کمک بسزایی به دولت کردند.

روحانی به دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته از جمله ویزیت رایگان ۳۸ هزار نفر توسط بیش از ۱۵۰ تیم پزشکی جهادگر اشاره کرد.

وی عنوان داشت: بیش از ۴۰۰ گروه مهندسی در طرح همگام با کشاورز فعال هستند که در سال گذشته  با اجرایی کردن این طرح دو هزار تن افزایش محصول داشتیم. همچنین بیش از ۶۰۰ خانه محروم و ۱۰۰ مسجد و حسینیه توسط جهادگران ساخته و یا مرمت شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: ۱۶ هزار نفر روز جهادگر از ۶ استان به خراسان رضوی اعزام شدند که در کنار جهادگران خراسانی به خدمت‌رسانی در نقاط محروم پراختند.

وی همچنین به حضور فعال جهادگران در مناطق سیل‌زده تایباد، درگز و کلات و مناطق زلزله زده فریمان در بحث آواربرداری اشاره کرد و افزود: در زلزله سر پل ذهاب نیز ۶ روستا به خراسان رضوی جهت ارائه خدمات تحویل داده شد  که ۶۴۰ کانکس به ۵۲۰ خانوار مستقر در این روستا‌ها تحویل داده شد همچنین ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۷۰ حمام و همچنین نانوایی و درمانگاه سیار در این مناطق نصب شد.

روحانی از فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در سطح استان خبر داد و بیان داشت: ۲۵ گروه جهادی در نوروز امسال در نقاط محروم خدمت‌رسانی کردند و ۴۵ گروه جهادی به کوهبنان کرمان و ۵ گروه جهادی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدند.

وی واکسیناسیون دام‌ها در سطح ۱۰۰۰ روستای استان توسط جهادگران را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۰۰ جهادگر را به اداره دامپزشکی جهت واکسیناسیون معرفی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی عنوان داشت: در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار نهال غرس شد که از این رقم ۴۰ هزار نهال پسته جهت اشتغال زایی کاشته شد و ۱۰۰۰ هکتار بیابان‌زدایی در خواف داشتیم.

وی اظهار داشت: ۸۰ قنات در سطح استان تاکنون احیا شده‌اند که یک میلیارد تومان از آستان قدس رضوی کمک دریافت کردم و قرار است پنج میلیارد تومان دیگر نیز از این محل کمک نقدی دریافت شود.

روحانی بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی در سال گذشته با اقدام مشترک آستان قدس و کمیته امداد ۲۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شد و بیش از ۶۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان دائر شد که ۸ مورد آن در مشهد بود و این نمایشگاه‌ها کمکی در راستای حمایت از مشاغل خانگی بود.
 
وی در پایان گفت: قرار است در سال جاری  محصولات داخلی با کیفیت و تولیدات خانگی بصورت شناسنامه‌دار در فروشگاه‌های سطح شهر عرضه شود از طرفی در نظر داریم فروشگاه‌های مجازی تولیدات ایرانی را راه‌اندازی کنیم.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها