واکنش یکی پس از دیگری شرکت‌های اروپایی به خروج آمریکا از برجام

زیمنس: در حال بررسی شرایط هستیم/ پژو: امیدواریم اتحادیه اروپا موضع مستقلی اتخاذ کند

شرکت‌های بزرگ اروپایی نظیر پژو، ایرباس و زیمنس اعلام کردند که به دقت روابط با ایران را پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای رصد می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۱۵۲۹۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت‌های بزرگ اروپایی نظیر پژو، ایرباس و زیمنس اعلام کردند  که به دقت روابط با ایران را پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای رصد می‌کنند.

پژو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی که در ایران فعالیت دارد، اعلام کرد امید دارد اتحادیه اروپا موضع مشترکی در قبال ایران اتخاذ کنند.

سخنگوی پژو گفت: «همانند دیگر بازیگران اقتصادی، ما در حال پیگیری سیر تدریجی موضوع هستیم و موضع مقامات اتحادیه اروپا در این موضوع را دنبال خواهیم کرد.» وی ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا موضع مستقل خود در رابطه با ایران را اتخاذ کند.

شرکت زیمنس نیز اعلام کرد به دقت موضوع را رصد می‌کند. رالف توماس، مدیر ارشد مالی زیمنس گفت: «ما در حال بررسی تاثیرات این تصمیم هستیم. »

توماس اضافه کرد: «البته ما همیشه از قوانین کنترل صادرات تبعیت می‌کنیم و ما بررسی می‌کنیم که چطور دولت های مختلف قوانین را تعیین می‌کنند. ما روی موضع خود محکم ایستاده‌ایم.»

ایرباس نیز اعلام کرد که به زمان برای مطالعه در مورد تاثیرات تصمیم ترامپ در مورد ایران نیاز دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دیشب اعلام کرد که از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد و با این اقدام ریسک درگیری در غرب آسیا (خاورمیانه) افزایش یافت و هم‌پیمانان اروپاییش اشفته شدند و عرضه جهانی نفت در بلاتکلیفی فرو رفت.

تصمیم ترامپ همچنین می‌تواند قرارداد چندین میلیارد دلاری توتال در یک پروژه گازی در ایران را از بین ببردمگراینکه این شرکت فرانسوی یک معافیت از تحریم‌های ایران دریافت کند.

ارزش سهام‌های رنو، پژو و ایرباس امروز در بازارهای جهانی سقوط کرد هرچند که ارزش سهام توتال به علت افزایش قیمت نفت در اثر این اقدام ترامپ بالاتر رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار