خبرهای داغ:

مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی در لشکر 14 امام حسین (ع) برگزار شد

مراسم بزگداشت هفته عقیدتی به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با حضور مسئولان، پایوران و نیروهای وظیفه لشکر امام حسین (ع) صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۷۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم بزگداشت هفته عقیدتی به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری با حضور مسئولان، پایوران و نیرو‌های وظیفه لشکر امام حسین (ع) صبح امروز برگزار شد.

تشریح برنامه‌های عقیدتی سیاسی لشکر ۱۴ امام حسین (ع)
در ابتدای این مراسم، سرهنگ محقق، مسئول عقیدتی لشکر عملیاتی امام حسین (ع) ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های عقیدتی برگزار شده در لشکر ۱۴، اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های نور مبین و اخلاق، اعزام به دوره‌های تربیت و تعالی در شهر‌های قم، مشهد، شمال و اصفهان، اعزام به دوره‌های آموزشیاری قرآن کریم ویژه سربازان و پایوران از برنامه‌های ویژه عقیدتی در سال ۹۶ بوده است.
وی در ادامه گفت: برنامه مشاوره عقیدتی توسط مسئول محترم نمایندگی، ولی فقیه، توزیع نشریات موعظه خوبان در سطح لشکر و منطقه جنوب شرق و برگزاری دوره تربیت و تعالی بسیجیان بلوچ در جنوب شرق با حضور ۶۷۰ نفر سایر برنامه‌های عقیدتی سیاسی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در سال ۹۶ و سال جاری بوده است.

اجرای برنامه‌های گوناگون در رده‌های مختلف سپاه در هفته عقیدتی
حجت‌الاسلام سید شفاعت اله موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در لشکر امام حسین (ع) در این مراسم اظهار داشت: به مناسب شهادت شهید مطهری، هفته جاری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هفته عقیدتی نامگذاری شده است که برنامه‌های مختلفی در رده‌های گوناگون سپاه برنامه‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری با کمک هیئت رئیسه جدید لشکر امام حسین (ع) برنامه‌ها و اهداف خود را در بخش عقیدتی و سیاسی به خوبی اجرا کنیم تا تربیت و تعالی نیرو‌ها با راه و روش مناسبی برگزار شود.

نقش موثر شخصیت‌های روحانی در رشد اخلاقی نیرو‌های حاضر در مرز‌های جنوب شرق
سرهنگ حسامی، معاون هماهنگ کننده لشکر امام حسین (ع) در این مراسم اظهار داشت: با توجه به ماموریت لشکر مقدس امام حسین در مرز‌های جنوب شرق کشور، شخصیت‌های روحانی نقش موثری در رشد اخلاقی نیرو‌های مستقر در این مناطق داشته و حضور پررنگ این عزیزان در مناطق مرزی در به وجود آمدن روحیه جهادی نیرو‌ها و بسیجیان پررنگ بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در پایگاه‌های نظامی، بحث عقیدتی و نظامی است که در کنار این ۲ بحث، آموزش و عملیاتی کردن آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نگهبانی و پاسداری از انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است
حجت‌الاسلام و المسلمین علوی، مسئول سابق پشتیبانی سپاه در ناحیه شهید خرازی که مهمان ویژه این مراسم بوده، اظهار داشت: با توجه به حضور پررنگ و مستمر رزمندگان لشکر امام حسین (ع) در مرز‌های جنوبی کشور، امنیتی بسیار خوبی در این مناطق ایجاد شده است.
وی درباره هفته عقیدتی تصریح کرد: شهید مطهری الگوی مناسبی برای ۲ حوزه عقیدتی و سیاسی است که باید حق آن را در سپاه پاسداران به خوبی ادا کنیم.
مسئول سابق پشتیبانی سپاه در ناحیه شهید خرازی گفت: نگهبانی و پاسداری از انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است و این مجموعه کاملا نظامی و مکتبی است؛ دشمنان اسلام نیز با سلاح‌های پیشرفته خود به برکت وجود سپاه پاسداران جرات حمله به جمهوری اسلامی را نداشته و حضرت امام خمینی نیز به بحث مکتبی بودن سپاه توجه ویژه‌ای داشتند.
ارسال نظرات