خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا:
مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا در سپاه میانه، با بیان اینکه برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، مردم باید هزینه کنند، زمان شناسی، موقعیت شناسی، فرد شناسی و اشرافیت بر معروفات و منکرات را لازمه اقامه این فریضه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۸۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غفار ملکی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز، روزه و دیگر فرایض الهی، یک واجب دینی است و عدم اقامه آن عقوبت الهی را در پی دارد، اظهار کرد: مردم همچنان که برای اقامه حج و جهاد که از فرایض دینی است هزینه می کنند، اقامه این فریضه نیز، هزینه جانی و مالی دارد ، اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم لااقل با تذکر لسانی، آن را ادا کنیم.

   وی افزود: نوع رفتار در برابر مرتکبان گناه و مجرمان، نحوه برخورد و ادبیات بکار گرفته شده، تعیین اولویت ها بسیار مهم است و ارشاد باید به تناسب فرد و جرم او انجام گیرد و آمرین به معروف باید توانایی و آموزش های لازم را در این خصوص کسب و در خود ایجاد کنند.

آمران معروف و ناهیان منکر باید زمان و موقعیت شناس باشند

   ملکی با مهم دانستن حفظ شئونات، آبرو، حریم شخصی و جایگاه اجتماعی افراد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید به مچ گیری، حالگیری، توهین و یقه گیری تبدیل شود، بلکه حرمت اشخاص باید حفظ شود.

   وی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای کاهش عوامل آسیب زا و تشریح برخی از این عوامل، اعتیاد و شبکه های اجتماعی و ماهواره را از جمله مهم ترین عوامل آسیب زا دانست و افزود: مردم باید بدانند که دشمن کیست؟ چرا و با چه سلاحی به میدان آمده است؟

   کارگاه یکروزه آموزش و فعالسازی شبکه های امر به معروف و نهی از منکر بسیج با حضور بیش از 200 نفر از رابطین امر به معروف و نهی از منکر حوزه های مقاومت بسیج در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات