خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: در چنین شرایطی وظیفه سنگین‌تری وجود دارد کسانی که می‌توانند تبلیغ کنند این امر را بزرگترین عبادت در ماه رمضان بدانند.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۸۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
تبلیغ بالاتر از هر عبادت در ماه رمضان است/برخی مسؤولان همچنان به شبکه‌های اجتماعی خارجی وفادارند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: پنج مرحله برای علم بیان شده نخست اینکه فرد خاموش باشد و سخنانی که فکر انسان را مشغول می‌کند بیان نکند و در مرحله دیگر گوش فرا دهد و سخنان معلم را حفظ کند. مرحله بعدی عمل قرار دارد و سپس فرد باید این علم را انتشار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در ماه رمضان برای پذیرش مباحث آمادگی کسب می‌کنند، زیرا انسان با روزه‌داری روحانیت و نورانیت پیدا می‌کند و در سایه این نورانیت آمادگی برای پذیرش ایجاد می‌شود بنابراین می‌توان از اجتماع ماه رمضان استفاده کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به شرایط کنونی در زمینه افزایش عوامل فساد و منکرات و کاهش ضد منکر گفت: در چنین شرایطی وظیفه سنگین‌تری وجود دارد و کسانی که می‌توانند تبلیغ کنند این امر را بزرگترین عبادت در ماه رمضان بدانند.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه و یادداشت‌برداری از جمله موارد ضروری برای تبلیغ است؛ اینکه فرد از یادداشت‌های خود برای سخنرانی استفاده کند حسن است و همچنین باید مباحث مورد نیاز مردم بیان شود. معجزه هر یک از انبیا بر اساس شرایط زمان و نیاز روز بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه با زبان همراه محبت با مردم صحبت کنید، زیرا خشونت سبب فرار و بیزاری است گفت: باید بامحبت بود و به مردم احترام گذاشت برخی در منابر تعبیرات توهین‌آمیز به مخاطبان می‌کنند که صحیح نیست. باید به مردم بشارت دهید و امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است به مردم هشدار داد اگر مراقبت نکنید بلا‌ها نازل می‌شود و بیماری‌ها، درد‌ها و سلطه دشمنان را به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سعی کنید در پایان ماه رمضان بتوانید بگویید کاری برای هدایت مردم انجام دادید. مبلغ باید تبلیغ کند که حتی از ختم قرآن در ماه رمضان مهمتر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسدود شدن فضای مجازی خارجی از جمله اقدامات شایسته بود گفت: این امر افتخار بزرگی محسوب می‌شود البته در برابر این اقدام باید اقداماتی در زمینه فضای مجازی سالم انجام شود که به زمان نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید از فعالیت کسانی که می‌خواهند تصمیم مسدود کردن فضای مجازی خارجی را دور بزنند جلوگیری کرد که در این زمینه لازم است تسهیلاتی برای فضای مجازی داخلی مانند دسترسی و ارزان بودن در نظر گرفت و دسترسی به فضای مجازی خارجی مشکل باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی مسؤولان وفاداری نسبت به شبکه‌های مجازی را نمی‌توانند ترک کنند گفت: به عنوان مثال برخی از وزرا این مسئله را علم روز و ارتباط با دنیا می‌دانند که این امر شعار تو خالی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: صاحب شبکه تلگرام تحت فرمان صهیونیست‌ها قرار دارد و سوء استفاده‌هایی که در این فضا به وسیله صهیونیست‌ها انجام می‌شود ذلت است، زیرا ماهیت این فضا مشخص است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسؤولانی که بیان می‌کنند ما فضای مجازی را مسدود نکردیم از منزلت آن‌ها به دور است گفت: در پاسخ به یکی از نمایندگان که خواستار دلایل مسدود شدن بود باید بیان کرد آنچه در این فضا بود مشخص است؛ آیا از توهین به مقدسات و فحشا بی‌اطلاع بودند؟ آیا آشوب‌ها و اغتشاشات را مشاهده نکردند؟ دلیل این امر روشن است.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت مسؤولان در این بخش ضروری است و در برابر این امر باید رسانه‌های سالم داخلی تقویت شده و راه دسترسی آسان و کم هزینه فراهم شود تا مخاطبان جذب شبکه‌های داخلی شوند و در برابر تصمیم مردم و اکثر مسؤولان نباید مخالفت کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اکنون کشور با مشکل کم‌آبی مواجه است که در برابر چنین شرایطی باید در زمینه ترویج صرفه‌جویی گام برداشت تا مشکل کم‌آبی برطرف شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها