خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: موضع‌گیری رئیس جمهور مبنی بر سازش با اروپا علیه ارزش‌های انقلاب، منافع کشور و امنیت ملی است به همین علت به‌صورت جدی از این شخصیت می‌خواهیم که برای این موضع‌گیری متواضعانه از ملت عذرخواهی کند.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۹۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
سازش با اروپا علیه ارزش‌های انقلاب است/رئیس جمهور برای موضع‌گیری خود از ملت عذرخواهی کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین، ولی الله لونی ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیز حوزویان علیه اقدامات خصمانه آمریکا که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه روحانیون همیشه مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستادگی کرده‌اند، اظهار کرد: در تجمع‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که هدف اصلی ما حمایت از سیاست‌های کلی نظام اسلامی، تبعیت از فرمایشات رهبری و تحقق خواسته‌های مردم است و در این صورت اگر نیاز باشد از حرکت‌های درست دولت نیز حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمامه روحانیون کفنی برای بدن آن‌هاست، اظهار کرد: روحانیون نمی‌توانند مشاهده کنند که برخی به راحتی منافع ملی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را نادیده گرفته و در میدان دشمن بازی کنند؛ طلاب به‌عنوان نمایندگان مردم به پا خواسته و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد شعار حق‌خواهی را فریاد می‌زنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون همه اقشار جامعه به خوبی می‌دانند که نباید در مذاکره جیب خود را خالی بدانیم و بگوییم که آب زندگی مردم هم به موضوع هسته‌ای وابسته است.

وی با بیان اینکه در این تجمع به دنبال هشدار دادن به مسؤولان هستیم، عنوان کرد: به دنبال ایستادن مقابل دولتی‌ها نیستم بلکه به دنبال این هستیم تا بگوییم که اکنون در قالب و چارچوبی قرار گرفته که محاسبات آن در کاخ سفید رقم زده می‌شود؛ اینکه فکر کنیم اکنون یک کشور از برجام کنار کشیده و به دنبال مذاکره با دیگر کشور‌ها باشیم اشتباه است.

لونی با اشاره به اینکه رهبری برای احترام به رأی ملت اجازه مذاکره با آمریکا را دادند، گفت: برجام نه فقط تحریم‌ها را رفع نکرد بلکه موانعی را برای کشور ایجاد کرد و چندین سال وضعیت بازار، تولید و اقتصاد کشور با مشکل روبرو شد و کشوری که الگوی جهان در مقابل استکبار جهانی بود تضعیف شد.

وی یادآور شد: برخی درحالی به دنبال برجام‌های بعدی و سیاست خواهش کردن هستند که دست و پای خود را بسته و به پیروان آمریکای خون‌آشام اعتماد کرده‌اند؛ تغییر واقعی در آمریکا و اروپا زمانی رخ می‌دهد که دلار‌ها برگردد و این کشور‌ها از تروریست حمایت نکنند.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما حوزویان به‌عنوان فرزندان مرجعیت و رهبری خطاب به رئیس جمهور می‌گوییم که روحانیون در چارچوب قانون موظف به کمک و هدایت دولت هستند و دولت نیز در چارچوب سیاست‌های کلی نظام اسلامی و قانون موظف است در راستای منافع ملی حرکت کند چراکه رئیس جمهور، رئیس جمهور اندکی از مردم نیست بلکه رئیس جمهور عموم ملت است.

وی با بیان اینکه اکنون بر تجربه‌های نظام اسلامی در حوزه دشمن‌شناسی افزوده شده است، مطرح کرد: باید دست به دست یکدیگر داده و با اتحاد عملی به دنبال رفع مشکلات کشور باشیم و قاعده اصلی این حرکت نیز تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی است.

لونی با تاکید بر اینکه ملت از دولت انتظار صداقت، صراحت و شجاعت را دارد، اظهار کرد: ما از حرکت‌های درست دولت حمایت می‌کنیم، اما موضع‌گیری رئیس جمهور مبنی بر سازش با اروپا علیه ارزش‌های انقلاب، منافع کشور و امنیت ملی است به همین علت به‌صورت جدی از این شخصیت می‌خواهیم که برای این موضع‌گیری متواضعانه از ملت عذرخواهی کند چراکه در غیر این صورت حوزه علمیه آرام نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در برجام پایبندی ملت ایران به عهد خود باری دیگر برای دنیا به اثبات رسید، عنوان کرد: مردم کشور‌های مختلف ملت ایران را در برجام به‌خوبی شناختند و نسبت به مطالبه حقیقی ما و استکبار آگاه شدند.
ارسال نظرات