مسئول بازرسی سازمان بسیج کشور با حضور در محله معلولین رشت مطرح کرد
مسئول بازرسی سازمان بسیج کشور با حضور در محله معلولین رشت گفت: باید با داشتن نقشه راه و اتکا به مردم آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۴۸۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عصر امروز هیئتی عالی‌رتبه از مسئولان بسیج متشکل از مسئول بازرسی سازمان بسیج کشور با همراهی فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از مسئولان اقشار بسیج استان از محله معلولین شهر رشت بازدید کردند.

 

این هیئت در آغاز بازرسی از این محله به کانون فرهنگی راهیان غدیر در معلولین رفت و طی نشست صمیمی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداخت.

 

سردار عبدالرضا آزادی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در چند سال اخیر موردتوجه جدی نظام ازجمله رهبری قرارگرفته اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از مردم حاشیه‌نشین به‌عنوان عایله انقلاب نام‌برده‌اند و جلساتی را به‌صورت مداوم در این خصوص دایر می‌کنند.

 

معاون بازرسی سازمان بسیج کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک‌شبه ایجاد نشده گفت: برای بروز آسیب‌های اجتماعی یقیناً زمینه‌هایی وجود دارد که باید به‌صورت دقیق موردتوجه قرار بگیرد.

 

آزادی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی منحصر به شخص نیست تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی همه ارکان جامعه را با خود درگیر می‌کند.

 

وی تلاش‌های صورت گرفته در راستای بهسازی فضای اجتماعی جامعه توسط نهادها و گروه‌های فرهنگی را ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: کاری که مردمی باشد یقیناً نتیجه‌بخش است و دلیل اعتماد مردم این منطقه به مجموعه فعلی مردمی بودن آن است.

 

معاون بازرسی سازمان بسیج بر لزوم داشتن برنامه منطبق بر اصول و نقشه راه تاکید کرد و گفت: باید در کنار فعالیت‌های فرهنگی روی مشکلات تمرکز کرد و با برنامه و نقشه راه مشخص و با بهره‌گیری از ظرفیت مردم برای حل آن‌ها گام برداشت.

 

آزادی با تاکید بر اینکه برنامه‌های تشکل‌های فرهنگی باید طی بازه زمانی مشخص قابل‌اندازه‌گیری باشد گفت: باید در محله‌های که از آسیب‌های اجتماعی بالایی برخوردارند بر روی دو تا سه آسیب متمرکز شد و تأثیرات آن را با مشارکت دستگاه‌های مسئول حل کرد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام یوسفی نیز در ابتدای این نشست با اشاره به مختصات و مشخصات محله معلولین رشت و با آسیب‌پذیر خواندن این محله اظهار کرد: این محله حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که طبق آمار دریافتی حدود پنج درصد آن‌ها معتاد هستند و ۷۰درصد خانواده‌ها را نیز درگیر اعتیاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه وجود آسیب‌های اجتماعی در محله معلولین بسیار زیاد است افزود: فقر و طلاق در کنار آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد در این محله بسیار رنج‌آور است.

 

مدیر کانون فرهنگی غدیر معلولین رشت با اشاره به امکان محدود این محله گفت: این محله در داشتن آب شرب محروم هستند و این در حالی هست که از نزدیک‌ترین محله‌ها به مرکز شهر است.

 

یوسفی با اشاره به وجود ۱۶ قلیان سرا و ۳۵ آرایشگاه زنانه و مردانه در این محله گفت: وجود قلیان سراها و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در این محله بسیار بیشتر از حد مجاز است و باید نسبت به ارائه مجوزها و اشتغال کاذبی که ایجاد کرده نظارت و بازنگری شود.

 

مدیر کانون فرهنگی راهیان غدیر معلولین رشت با اشاره به اقدامات فرهنگی، تربیتی و ورزشی ارائه‌شده از سوی این کانون بیان کرد: این کانون به مدت ۱۰سال است که ایجادشده و حدود ۱۵ برنامه در آن به‌صورت مداوم اجرا می‌شود.

 

یوسفی با بیان اینکه جدیت در کار فرهنگی و تربیتی و قرار گرفتن در بین مردم از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد گفت: با توجه به میزان و حجم بالای آسیب‌های اجتماعی در معلولین ازجمله اعتیاد توانسته‌ایم شدت اشاعه آن را مهار کنیم.

 

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: این کانون با اجرای برنامه‌های تعاملی و تربیتی در بین خانواده‌های محله در تلاش است تا خانواده‌ها را نسبت به آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد بیشتر آگاه کند.

 

در ادامه نیز مسئول بازرسی سازمان بسیج به همراهی فرماندهان سپاه قدس گیلان و جمعی از مسئولیت قشر بسیج از مرکز توسعه فعالیت‌های اجتماعی و بازپروری آسیب دیدگان اجتماعی در دست احداث معلولین بازدید کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات