رئیس دانشگاه تبریز:

بدعهدی امریکا بار دیگر در خروج برجام خود را نشان داد

رئیس دانشگاه تبریز در افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و کسب و کار در دانشگاه تبریز، گفت: خروج آمریکا نشان از بدعهدی آمریکا را نشان می‌دهد که این کشور برای ملت ایران هیچ وقت قابل اعتماد نبوده است.
کد خبر: ۹۰۱۵۴۸۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی به خروج آمریکا از برجام اشاره  و بیان کرد: بر این اساس باید با تکیه بر توان داخلی برای رشد و سربلندی کشورمان تلاش کنیم و نباید وابسته دیگر کشورها باشیم.

وی اضافه کرد: با بررسی اسناد و تاریخ گذشته می‌توان دریافت که هیچ وقت آمریکا خیرخواه ملت ایران و حتی کشورهای منطقه و جهان سوم نبوده است.

 پورمحمدی با تاکید بر اینکه با برجام یا بدون برجام ملت ایران مثل همیشه دشمنان را ناامید خواهد کرد،گفت: با خروج آمریکا از برجام کشورها دریافتند که ملت ایران همیشه و در همه حال خواهان صلح در جهان هستند و این آمریکا است که با نقشه‌های شوم سران آنها می‌خواهند منطقه و جهان را دچار آشوب کنند.

وی یادآور شد: دنیا با این ماجرا دیدند که رئیس جمهور آمریکا با ادعای قدرتمندی چگونه ملت ایران را با عبارت‌‌های سخیف و نادرست، متهم کرد و در عوض رئیس جمهور ما، با تدبیر و منطق در پاسخ به آنان سخنرانی کرد.

پور محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها مکانی  برای تولید علم و تربیت نیروی متخصص انسانی است، اظهار داشت: بخش عمده‎ای از سرمایه اجتماعی جامعه از دانشگاه‌ها تأمین می‎شود و از این رو باید بیش از این‌ها به مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی توجه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته به سرمایه بانک‎ها و سرمایه اجتماعی کشور کمتر توجه شده است، تصریح کرد: امروزه تأمین نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد به مراتب سخت‎تر از تأمین سرمایه بانکی است و بر این اساس باید به این مقوله باید بیش از این‌ها اهمیت داده شود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه موتور محرکه و تحول هر کشور و ملتی دانشگاه‌ها است، یادآور شد: دانشگاه‌ها با ورود به مبحث مدیریت و کسب و کار می‌توانند، این بخش را نیز بهبود و متحول کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های ما با تولید دانش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص توان بالای برای سازندگی و عدم وابستگی کشور به دیگر کشورها را در اختیار دارد، تصریح کرد: دشمنان این نظام و در رأس آنها آمریکا در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف کشورمان بودند، ولی مسوولان و ملت ایران با تکیه بر توان داخلی همه نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کردند.

پورمحمدی نقش دانشگاه‌ها را برای افزایش تولید داخلی و رونق اقتصادی تعیین‌کننده بیان کرد و گفت: برای برون رفت از رکود اقتصادی کشور باید به اقتصاد دانش بنیان بیش از این‌ها مسوولان و متولیان امر توجه داشته باشند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها