رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در کنفرانس فرصت‌ها و راهکارهای اشتغال گفت: جامعه انتظار دارد که فرصت‌های شغلی احیاء و فعال شده و در اختیار جویندگان شغل قرار بگیرد و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی باید بدور از رانت و سوءاستفاده باشد.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۰۹
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۹

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان ؛ احمد مرادی ظهر امروز در کنفرانس فرصت‌ها و راهکارهای اشتغال در بندرعباس گفت: رعایت استانداردها و چارچوب‌های قانونی می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌ها را به جریان انداخته و در ایجاد شغل موثر باشد.

وی افزود: در استان هرمزگان که یکی از استان‌های مهم کشور است اما نرخ بیکاری آن بسیار بالاست؛  آمارها می‌گوید نرخ بیکاری 8/24 درصد است که این آمار واقعی نیست و آنچه را که عینا در جامعه و لایه‌های زیرین آن می‌بینیم و لمس می‌کنیم نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در هرمزگان بسیار بالاتر از این آمار است؛ بنابراین باید فرصت‌ها و چالش‌ها را شناسایی کرده و با عزم، اراده و باور به قابلیت‌های داخلی برای برون رفت از معضل بیکاری تلاش کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار باید بدور از رانت و سوءاستفاده‌های مالی باشد تا بتوانیم در راستای ایجاد شغل حرکت کنیم.

مرادی تاکید کرد: در حال حاضر دولت بدهی زیادی به بخش خصوصی داشته و حدود 6 هزار پروژه نیمه تمام داریم که باید با کوتاه کردن دست چپاول‌گران از بیت‌المال، برای اتمام پروژه‌ها و فراهم نمودن فضای کسب و کار و توسعه تلاش بیشتری شود..

وی گفت: توسعه سواحل مکران به راحتی می‌تواند مشکل بیکاری را از بین ببرد چرا که بعضی از استان‌های کشور ظرفیت‌های بسیاری دارند و باید به این پتانسیل‌ها توجه و اهتمام ویژه‌ای بشود؛ مانند خوزستان درحوزه نفت، سیستان وبلوچستان در تولید گندم و هرمزگان با ظرفیت دریا و صیادی می‌توانند در ایجاد اشتغال و بهره‌وری تاثیرگذار باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: هرمزگان با دارا بودن نفت، گاز، دریا و .... بهره چندانی از آن نمی‌برد؛ بسیاری از پروازهای کشور از آسمان هرمزگان انجام می‌شود و روزانه 6 هزارکامیون از جاده‌های استان تردد می‌کنند اما مردم چه سودی از این ترددها می‌برند؟ بنابراین باید برای استفاده از فرصت‌های شغلی، تمامی ظرفیت‌ها شناسایی و بکارگیری شوند.

مرادی در پایان گفت: سلامت در دستگاه‌های اداری و اجرایی، عزم، اراده و باور به توان خود می‌تواند زمینه استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و کسب و کار را به درستی در جامعه فراهم نماید.

ارسال نظرات