به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان یادواره ۸ شهید گرانقدر روستای نارنجک با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در در مسجد روستای نارنجک برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۴۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان یادواره ۸ شهید گرانقدر روستای نارنجک با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در در مسجد روستای نارنجک برگزار شد.

در این مراسم ابتدا نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را رقم زدند گفت: شهدا انسان‌های زنده‌ای هستند که در نزد خداوند روزی داده می‌شوند هرچند که ما توان درک آن را نداشته باشیم.

علی محمد مرادی افزود:شهدای ما الگو بودند و به استقبال شهادت می‌رفتند.

نماینده مردم قروه و دهگلان خاطر نشان کرد: شهادت دعوتی است برای تمامی نسل‌ها در تمامی عصر‌ها که انسان جهاد می‌کند و به شهادت می‌رسد.

وی ادامه داد: آنانی که شهید شده اند کار حسینی کرده اند و ما که زنده هستیم باید کار زینبی داشته باشیم.

مرادی بیان داشت: ما باید در صحنه حق و باطل حضور داشته باشیم و جایگاه خود را در جهان بدانیم و در برابر ستمگران بایستیم و با الگو گیری از شهدا به دنبال دفاع از حقوق مظلومین باشیم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در ادامه سخنان خود به بدعهدی امریکا در اجرای برجام اشاره نمود و گفت: آمریکا با نقض برجام بدعهدی خود را نشان داد و دست پلید خود را برای همگان آشکار کرد که ما نیز بلند فریاد مرگ بر آمریکا سرمیزنیم.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به جایگاه والای شهدا در دین مبین اسلام اظهار داشت: شهدای ما قدرت ایمان و شهادت را دیدند واین فکر و شیوه و روش انقلابی و روحیه شهادت طلبی در راه اسلام ناب محمدی (ص) اگر در جهان منتشر شود و فراگیر شود دیگر چیزی برای دشمن نمی‌ماند.

وی به عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان اشاره نمود و افزود: به برکت وجود مقام معظم رهبری امروز ایران اسلامی از یک اقتدار مثال زدنی در جهان برخوردار است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: امروز اگر امنیت آرامش و اقتدار در ایران اسلامی وجود دارد به برکت خون شهیدانی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خود گذشتگی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و با کمترین امکانات جهان را متحیر کردند

حجت الاسلام شاهرودی شهادت در راه خدا را شیرین و گوارا توصیف نمود و بیان داشت: یکی از عنایت‌هایی که خداوند متعال به این ملت روا داشته و دارد برکت شهادت است که از منظر امام علی (ع) اولیای خاص خدا ترس و غمی برای شهادت ندارند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهادت برتر از هر چیزی است که خداوند در دنیا به انسان می‌دهد. حضرت علی (ع) با همه تلاش‌ها، انفاق‌ها، جهاد‌ها و حمایت‌ها از پیامبر اکرم (ص)، وقتی شهادت نصیب ایشان شد فرمودند: "فزت و رب الکعبه"، به خدای کعبه به آن پیروزی و رستگاری که باید می‌رسیدم نائل شدم.

در پایان مراسم نیز از خانواده‌های شهدای روستای نارنجک تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات