همسر شهید "محمد علی فیاض‌بخش" گفت: دکتر به آگاهی مذهبی خانواده اهمیت ویژه‌ای می داد و هفته ای یک جلسه 3 ساعته استاد روحانی از بیرون می آمد و تفسیر قرآن ، نهج البلاغه ، احکام و ... را به خانواده آموزش می‌داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۶۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

 

 

 به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج، جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید دکتر فیاض بخش دیدار کردند.

همسر شهید دکتر فیاض بخش به طور خلاصه به ویژگی های همسر خود اشاره کرد و گفت: دکتر فیاض بخش از خانواده مذهبی و اهل مطالعه و داری آگاهی بالایی بود و خود شهید مطالعات مذهبی و دروس حوزوی را مطالعه می کرد، خانواده دکتر در بازار در کار تجارت لوازم التحریر بودند و سطح مالی نسبتا خوبی داشتند. بعد از اتمام دوره پزشکی در ایام خدمت ازدواج ما شکل گرفت و بعد از چند سال در بیمارستان سینا مشغول به کار شدند.

همسر شهید اظهار داشت: دکتر انسان خیّری بود و به نیازمندان کمک فراوانی می‌کرد. به دیوار مطب‌اش کاغذی چسبانده بود که "حداکثر پرداختی 30 تومان است و هر شخصی توان پرداخت ندارد نیازی به دادن مبلغ نیست". با داروخانه، فروشگاه ها و جاهای مختلف صحبت کرده بود که افراد نیازمند را به ایشان معرفی کنند، تا به آنها کمک کند و من تمام این مسائل را بعد از شهادت ایشان فهمیدم.

در منزل ارتباط صمیمی و گرمی با خانواده داشت، در خانه جلسات مذهبی فراوانی برگزار می کرد و اصرار داشت تمامی افراد خانواده در جلسات مذهبی شرکت کنند و دو هفته یک بار ظهر جمعه جلسه ای در منزل برگزار می‌کرد و در آن مباحث مذهبی را خود دکتر و برادر ایشان که حوزوی بودند تدریس می‌کردند. و در آن جلسه همه شرکت کننده ها باید یک حدیث حفظ می کردند و در جلسه توضیح می دادند و سایر افراد آن حدیث را حفظ می کردند و زمانی که به 100 حدیث می رسید آن ها را چاپ می کرد و در اختیار قرار می داد.

دکتر به ورزش توجه ویژه ای داشت و اهل خانواده را تشویق به ورزش می کرد، در آن زمان وسایل ورزشی و استخر در منزل تهیه کرده بود و هفته ای یک بار ما را به کوه می‌برد و به دلیل وضع نامناسبی که سینما در آن زمان داشت، دکتر دستگاه آپارات خریداری کرده بود و فیلم‌های مناسب را در خانه پخش می کرد.

دکتر به نماز جماعت و قرآن توجه خاصی داشت و همسر شهید در این باره گفت: نماز جماعت در خانه همیشه برقرار بود و برای تشویق و علاقه پسرها به نماز 2 عمامه ی کوچکی خریداری کرده بود. دکتر جلو می ایستادند و ما هم در پشت سر ایشان نماز می‌خواندیم و هر روز صبح بعد از نماز صبح قرائت قرآن برقرار بود و این سنتی است که بعد ایشان هم هیچ وقت آن را ترک نکرده‌ایم؛ دکتر بچه‌ها را روی زانو و کنار خود قرار می داد و با صوت زیبا قرآن را تلاوت می‌کرد.

 

زندگی نامه شهید دکتر محمد علی فیاض بخش

"محمد علی فیاض‌بخش" در سال 1316 در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان خسروی و تحصیلات متوسطه را در کنار دروس حوزوی شامل جامع‌المقدمات و ادبیات عربی فرا گرفت و خدمت سربازی‌اش را در تفرش و رودبار به پایان برد.

شهید فیاض‌بخش از دانشگاه تهران مدرک پزشکی گرفت و دوره تخصصی جراحی را در بیمارستان سینا به پایان رساند.

دکتر فیاض بخش ، موسس انجمن امدادگران امام خمینی(ره) بود. این شهید آسایشگاه معلولان انقلاب را با همکاری انجمن امدادگران امام (ره) و کمیته امداد، زیر نظر بنیاد شهید راه‌اندازی کرد.

طبابت و ویزیت رایگان به مدت 4 سال، تاسیس کلینیک سلمان فارسی با همکاری شهید دکتر لواسانی،‌ آموزش کمک‌های اولیه پزشکی برای خدمت به مجروحان و معلولان انقلاب از دیگر فعالیتهای این شهید بزرگوار بود. وی سپس به عنوان مدیرکل توانبخشی در وزارت بهداری مشغول به کار شد.

پیشنهاد لایحه سازمان بهزیستی کشور و پیگیری برای تاسیس چنین سازمانی جدا از وزارتخانه بهداشت از اقدامات دیگر این شهید بود. محمد علی فیاض‌بخش درکابینه شهید رجایی، به عنوان وزیر مشاور و سرپرست بهزیستی خدمت می‌کرد.

دکتر فیاض‌بخش، شامگاه هفتم تیر 1360 در حزب جمهوی اسلامی براثر انفجار بمب به شهادت رسید.

از این شهید مخلص و بزرگوار، چهار فرزند ( 2 پسر و 2 دختر) به یادگار مانده است.

ارسال نظرات