مدیر پروژه صحن حضرت زهرا خبر داد:

افتتاح بخش زیارتی صحن حضرت زهرا تا پایان تابستان

مسئول پروژه صحن حضرت زهرا در نجف اشرف از تکمیل بخش زیارتی صحن حضرت زهرا تا پایان تابستان امسال خبرداد.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۷۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهندس حامد امیری در خصوص آخرین وضعیت تکمیل پروژه صحن حضرت زهرا(س)گفت: مجموعه صحن شامل دو بخش زیارتی و غیر زیارتی است.

وی افزود:مقام حضرت زین العابدین در ابتدای آغاز محدوده این صحن در گذشته ساخته شده بود که بازسازی و گسترده شده است و از این مقام  تا حرم حضرت امیر صحن حضرت زهرا است.

امیری تصریح کرد: در اصل شاکله ورودی صحن حضرت زهرا همین مقام حضرت زین العابدین است.نزدیک به شصت درصد زایران از همین دروازه اصلی صحن حضرت زهرا به سمت حرم مطهر هدایت می شوند.

امینی با اشاره به ارائه خدمات به زایران گفت: ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰۰ دوش حمام هم در زیر دروازه اصلی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار متر مساحت  کل صحن حضرت زهرا است، گفت: صد هزار متر آن زیارتی است. چهار ساختمان به مساحت های مختلف و کاربردهای خدماتی، اداری، کتابخانه و هتل به عنوان بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا است.

استفاده ۷۰درصدی از کالای ایرانی در ساخت صحن 

وی از استفاده از کالای ایرانی در ساخت صحن حضرت زهرا خبر داد وگفت: بیش از ۷۰ درصد از کالای ایرانی در ساخت صحن استفاده شده است ما بقی هم کالاهای خارجی بوده است که مشابه ایرانی نداشته است. سعی کردیم تا جایی که ممکن است از موادی که مشابه آن در میان کالاهایی ایرانی وجود دارد،استفاده‌کنیم.

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا افزود: به عنوان مثال سنگ، کاشی و سرامیک مورد استفاده ایرانی بوده و عمدتا از بخش خصوصی تأمین شده است.

اشتغالزایی جوانان ایرانی

امیری اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ پرسنل ایرانی مشغول به تکمیل و ساختمان پروژه صحن حضرت زهرا هستند که گامی در اشتغال زایی برداشته شده است.

وی از تکمیل بخش زیارتی صحن حضرت زهرا تا پایان تابستان خبر داد: روزی ۱۵ تریلی مصالح وارد صحن می‌شود و تا پایان سال ۹۷ کل مجموعه بخش غیرزیارتی را تحویل می دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار