فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و افراد اثرگذار در جامعه می‌تواند در کاستن تهدیدات فضای مجازی مؤثر باشد.
کد خبر: ۹۰۱۵۶۶۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
ه. گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دوره دوروزه تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی پیش از ظهر امروز به همت دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج و با حضور فعالان فرهنگی اجتماعی در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود آغاز شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به جنگ نرم دشمنان و سرمایه‌گذاری بر فضای مجازی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانی حکیمانه فضای مجازی را به‌اندازه انقلاب اسلامی مورد اهمیت قرار می‌دهند و این بدان معناست که باید همان‌قدر که به انقلاب بها می‌دهیم، به فضای مجازی نیز اهمیت داده و در این مسیر نیز هوشیارانه حرکت کنیم.
حمید دامغانی افزود: امروز دشمن در جنگ نرم از ابزار رسانه و فضای مجازی استفاده و تلاش می‌کند جامعه و به‌خصوص نسل جوان را در این مسیر حرکت دهد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای شده است تا انقلاب اسلامی را از درون تهی کنند و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای در این مسیر تلاش گسترده‌ای به راه انداخته‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: دشمنان امروز با اتکا به قدرت نرم و اثرگذاری بر افکار و عقاید جوامع در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارند و نیاز است که جامعه در این زمینه راهنمایی و آگاهی‌بخشی شود.
دامغانی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها برای جامعه ضروری است، گفت: باید تلاش کنیم با بالا بردن آگاهی مردم از فضای مجازی و جنگ نرم دشمن، آن‌ها را در استفاده هدفمند از این فضا که بسیار اهمیت دارد و اثرگذار است راهنمایی و هدایت کنیم.
وی تأکید کرد: آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و افراد اثرگذار در جامعه می‌تواند در کاستن از هجمه خطرات و تهدیدات فضای مجازی مؤثر باشد و باید در این زمینه تلاش کرد.
این دوره دوروزه با حضور اساتید مطرح کشوری برای نخستین بار در یک شهرستان غیر از مراکز استان‌ها برگزار شده و بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان فضای مجازی در این دوره حضور دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها