نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم در جمع مربیان و سرگروه‌های شهرستان خاتم گفت: بصیرت صرفا علم نیست بلکه زمانه شناس بودن و بر اساس آن عمل کردن است
کد خبر: ۹۰۱۵۶۷۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) و همکاری نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم، نشست بصیرتی و سیاسی به مناسبت هفته عقیدتی با حضور مربیان و سرگروه‌های صالحین شهر هرات در این حوزه برگزار شد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج خاتم ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی گفت: سیاست ما عین دیانت ماست به این معنی نیست که ما دو دین هم سیاست داریم و هم دیانت بلکه به این معنی است که هر کار دینی ما سیاسی است یعنی نماز خواندن ما سیاسی است نه اینکه نماز دینی است در کنار ان سیاست هم داریم. امام حسین علیه السلام فرمودند::شیعتی مهما شربتم ماء عذب فاذکرونی یعنی اب هم که می‌خوری به یاد سیاسی‌ترین حماسه‌ی تاریخ اسلام باش و با کسانی که تشنگی أفرین هستند مبارزه کن.
حجت الاسلام اعظمی در ادامه با بیان اینکه مربیان حلقه‌های صالحین نسبت به معلمان مدرسه از امتیازاتی برخوردار هستند افزود: اول اینکه آن‌ها بسیجی وار عمل می‌کنند و درآمدی از این راه ندارند و اخلاص در آن مشهود‌تر است دوم اینکه زمان تدریس ندارند یعنی حتما نباید تا آخر فصل کتاب را تمام کنند سوم اینکه دانش آموز اجباری ندارند و مجبور نیستند برای هر دانش آموزی معلم باشند چهارم اینکه هر درسی را که بخواهند آموزش می‌دهند و پنجم اینکه دانش آموزان با اختیار خود می‌آیند و بسیجی وار عمل می‌کنند.
وی اظهار داشت: بصیرت صرفا علم نیست بلکه زمانه شناس بودن و بر اساس آن عمل کردن است چنانچه سلیمان ابن صرد در زمان خود از ولی زمان خود امام حسین علیه السلام تبعیت نکرد با این که فقیه بود و بعد از واقعه سردمدار توابین شد چنانجه در نهج البلاغه آمده رب عالم قد قتله جهله و علمه معه لا ینفعه چه بسیار عالمانی که جهلشان آن‌ها را می‌کشد. عالمی که جهلش او را بکشد یعنی بی بصیرت و به موقع عمل نکردن به همین دلیل حضرت فرمودند: علمش با او هست ولی برای او نفعی ندارد (علم نافع نیاموخته).
اعظمی ادامه داد: اگر در زمان خودش از ولی فقیه تبعیت نکردیم بعدتر باید جز توابین باشیم، چون بالاخره حق روشن می‌شود و کسی که حق پذیر باشد آنرا خوااهد پذیرفت. همانگونه که رهبری فرمودند: به آمریکا نمیشود اعتماد کرد.
نماینده، ولی فقیه در بخش پایانی سخنان خود اشاره‌ای به آزادی معنوی کرد و افزود: آزادی معنوی یعنی آنقدر آزاده باشی که هیچ پیش فرضی نداشته باشی به جز فطرت و عقل وحیانی تا به حقیقت بررسی. خداوند در قران سوره‌ی یوسف و یونس و... دارد، اما سوره مستقل با نام حضرت علی علیه السلام ندارد تا ما با فکر آزاد حق بودنش را دریابیم.
وی ادامه داد: قران کتاب آسانی است و لقد یسرنا القران لذکر ما قران را برای یاد گیری آسان کردیم و البته ان مع العسر یسرا همراه با هر آسانی سختی هم هست. انسان باید آزادانه ولایت را بپذیرد و اگر با سختی منظومه فکری قرانی برای خود ساخت آنگاه به آسانی قران را خواهد فهمید؛ و مجموعه دین را خواهد فهمید. در حلقه‌های صالحین باید روش تفکر کردن را آموخت. باید منظومه فکری از تمدن اسلامی ارائه کرد.
ارسال نظرات