امام جمعه یزد:

حاج شیخ غلامرضا یزدی در هدایت و دست گیری مردم حریص بود

آیت الله ناصری گفت: حاج شیخ غلامرضا یزدی در هدایت و دست گیری مردم حریص بود و برای تبلیغ دین از هیچ فرصتی فروگذار نبود.
کد خبر: ۹۰۱۵۶۷۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه یزدی «فقیه خراسانی» با بیان این مطلب که علت برگزای این مراسم در محل امامزاده جعفر (ع) تلاش برای مردمی برگزار شدن این کنگره است اظهار داشت: به دلیل برگزاری مردمی این مراسم تمام هزینه‌ها نیز از سوی خیرین و مردم تامین شده است.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که مجموعه کمالات حاج شیخ می‌تواند الگویی برای علما و همه اقشار مردم باشد ابراز کرد: بی توجهی به دنیا، نگاه الهی به تلاش و حرص امر به معروف ونهی از منکر، حضور در روستا‌ها و در بین مردم تنها گوشه‌ای از فضائل حاج شیخ بود که می‌تواند برای همه ما درس باشد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: کار شیخ حریص در هدایت و دست گیری مردم بود و برای تبلیغ دین از هیچ فرصتی فروگذار نبود. وی همچنین در ارتباط با نماز حرص و ولع داشت و حتی در فرصت‌های کوتاه نیز نماز به جا می‌آورد و نمی‌گذاشت که فرصت‌ها تلف شود و این برای ما و به ویژه نسل جوان درس بزرگ است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: یکی دیگر از صفات بارز حاج شیخ صبر وی بود و حتی در زمان مرگ فرزندش نیز صبر پیشه می‌کند و آن را امانت الهی می‌داند و امروز این صبر برای همگان درس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتباطات با مردم در عین عنایت و افتادگی به عنوان الگویی برای ما است که امیدواریم بزرگان ما نیز استفاده کنند و به مردم آن را منتقل کنند.

امام جمعه یزد در پایان تاکید کرد: باید در راه تبلیغ اسلام و هدایت مردم از وی درس بگیریم و از سختی‌ها نهراسیم.
ارسال نظرات