فرمانده سپاه الغدیر گفت: اگر امروز دوباره بخواهیم به امید اروپایی‌ها زمان را از دست بدیهم، این باز غفلت دیگری بعد از برجام است؛ در حالی که دیگر جای غفلت نیست و الان زمانی است که باید به امور مردم رسیدگی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۵۶۷۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: با وجود آنکه همه مراکز و سازمان‌های بین‌المللی اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهداتش در برجام عمل کرده است، اما آمریکا یک طرفه از این عهدنامه خارج شد و این همان موضوعی بود که رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته آن را پیش‌بینی کرده و مکرر متذکر شده بودند.

سردار فتح‌الله جمیری افزود: شاهد بودیم که در موضوع مذاکرات اخیر هم رهبر انقلاب تأکید کردند که من هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها ندارم و این‌ها قابل اعتماد نیستند و باید تضمین لازم از آن‌ها گرفته شود.

وی اظهار ادامه داد: با این همه، در مذاکرات مسئولین نتوانستند آن تضمین‌های لازم را از طرف غربی دریافت کنند، به همین علت امروز در حالی که ما به همه تعهداتمان عمل کردیم اما هیچ اتفاق مثبتی برای کشور نیفتاد و آن‌ها از برجام خارج شدند.

فرمانده سپاه الغدیر اظهار داشت: بحثی مطرح است مبنی بر اینکه در این شرایط ما همچنان با اروپایی‌ها برجام را ادامه بدهیم، که در این رابطه هم رهبر انقلاب فرمودند «اینها هم قابل اعتماد نیستند و من به این‌ها هم اعتماد ندارم مگر اینکه تضمین لازم از آن‌ها گرفته شود» که به نظر من این هم بعید است.

جمیری یادآور شد: سوابق انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و برخوردهایی که آن‌ها در گذشته با ما داشته‌اند پیش روی ماست، آن‌ها در دوران دفاع مقدس چهره خودشان را به ما نشان دادند. در جنگ عراق علیه ما، آن‌ها در مقابله با انقلاب اسلامی و پشتیبانی از رژیم بعث نقش برجسته‌ای داشتند.

وی با اشاره به کمک‌های کشورهای اروپایی به صدام و میراژها و دیگر امکاناتی که آن‌ها در اختیار صدام قرار دادند، تأکید کرد: مشخص بود که از ابتدای انقلاب اسلامی این‌ها با اصل مجموعه و نظام و استقلال ما مخالف هستند و تنها چیزی که از ما می‌خواهند تسلیم محض است یعنی اینکه ما در مقتابل آن‌ها دست‌هایمان را بالا ببریم و تسلیم شویم.

فرمانده سپاه الغدیر تصریح کرد: در موضوع مذاکرات هم آن‌ها می‌دانستند که از نظر شرعی و با توجه به فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرمت استفاده از سلاح کشتار جمعی، ما اصلا بحث سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی را قبول نداریم؛ اما مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای کردند که به واسطه آن وارد مذاکره بشوند و مسیر مذاکره ایران و آمریکا را باز کنند که متأسفانه این مسیر باز شد و مذاکراتی صورت گرفت.

جمیری خاطرنشان کرد: هدف آن‌ها این بود که بعد از مسئله هسته‌ای در رابطه با مسائل دیگر هم بتوانند مذاکراتی داشته باشند و با طرح موضوعات مختلف مانند بحث‌های حقوق بشری و بحث‌های موشکی ما را پله به پله عقب برانند و به اهداف مدنظرشان برسند.

وی با بیان اینکه آن‌ها با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ادامه تحریم‌ها این موضوع در دستور کارشان است، اظهار داشت: من فکر می‌کنم با توجه به خروج آمریکا از برجام مهم‌ترین موضوعی که امروز نیاز درون کشورما است حفظ وحدت ملی است.

فرمانده سپاه الغدیر افزود: همان‌طور که اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، دانشجویان، اساتید، حوزه‌های علمیه و به طور کلی همگان نشان دادند که ما وحدت داریم و در مقابل آمریکا و استکبار جهانی می‌ایستیم، اگر این وحدت را همچنان حفظ کنیم و یکصدا به میدان برویم -که الحمدلله ملت ما تا کنون چنین بوده‌اند- یقینا بحث برجام و خروج امریکا از آن نمی‌تواند خدشه‌ای به ما وارد کند.

جمیری اضافه کرد: اگر امروز دوباره بخواهیم به امید اروپایی‌ها زمان را از دست بدهیم، این باز غفلت دیگری بعد از برجام است؛ در حالی که دیگر جای غفلت نیست و الان زمانی است که باید به امور مردم رسیدگی کرد.

وی عنوان کرد: باید تمرکز بر روی حمایت از تولید داخلی و کالای ملی باشد و تلاش کنیم بخش‌های داخلی را تقویت و به مردمی کمک کنیم که حافظان اصلی انقلاب هستند؛ باید در جهت محرومیت‌زدایی گام‌های بزرگ برداریم و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم.

فرمانده سپاه الغدیر تأکید کرد: ما اگر خواسته‌‎های بحق رهبر انقلاب را در دستور کار قرار دهیم، دیگر خیلی نیازی به برجام و مذاکره و در واقع وارد شدن به توطئه‌های آمریکا نداریم.

جمیری با بیان اینکه باید وحدت بین خودمان را حفظ کنیم، به مشکلات پیش روی آمریکا اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها امروز مقروض هستند، آن‌ها نتواسنتد سود و سرمایه‌هایی که از اعراب در بانک‌هایشان است را پرداخت کنند، امریکا امروز به چین هم مقروض است و شرایط خوبی ندارد.

وی افزود: این خیمه‌شب‌بازی‌هایی هم که به اتفاق برخی از کشورهای همسایه انجام می‌دهند از سر استیصال است. آن‌ها می‌خواهند برای مقابله با انقلاب اسلامی توطئه‌هایشان را ادامه دهند اما یقینا همچون گذشته خداوند عنایت می‌کند و پشتیبان انقلاب اسلامی است و ان‌شاالله با هدایت‌های مقام معظم رهبری آینده انقلاب آینده روشنی خواهد بود.
ارسال نظرات